Warszawa,
01
lipca
2020
|
13:08
Europe/Warsaw

Rusza sprzedaż Mercedes-Benz EQV: elektrycznego, przestronnego vana dla rodziny i dla firmy

Mercedes-Benz EQV w sprzedaży Polsce

Podsumowanie

• Elektryczny, przestronny van EQV 300 (łączna emisja CO2: 0 g / km, średnie zużycie energii: 28,2 kWh/100 km)[1] z dużym rozstawem osi – już w sprzedaży.

• Mobilność elektryczna na co dzień – z zasięgiem do 418 kilometrów[2] [3] i funkcją szybkiego ładowania w standardzie.

• EQV to już drugi model w rodzinie EQ Mercedes-Benz.

• Uruchomienie sprzedaży EQV w połączeniu z dostępnymi równolegle eVito i eSprinterem oznacza, że prawie każdy model vana Mercedes-Benz można kupić również w wersji elektrycznej.

• EQV jest dostępny w cenie od 339 480 pln (w tym 23% VAT).

[1] Zużycie energii elektrycznej i zasięg określono na podstawie dyrektywy 692/2008 / WE. Zużycie energii i zasięg zależą od konfiguracji pojazdu

[2] Zużycie energii elektrycznej i zasięg określono na podstawie dyrektywy 692/2008 / WE. Zużycie energii i zasięg zależą od konfiguracji pojazdu

[3] Rzeczywisty zasięg zależy ponadto od indywidualnego stylu jazdy, warunków na drodze i ruchu, temperatury zewnętrznej, działania klimatyzacji / ogrzewania itp. i może się różnić.

Stuttgart / Warszawa. EQV – elektryczny, przestronny, osobowy van Mercedes-Benz już w sprzedaży. Napędzany elektrycznie van z gwiazdą wchodzi na rynek w wersji z długim rozstawem osi jako EQV 300. Pojazd łączy lokalnie bezemisyjną mobilność z przekonującymi osiągami, wysoką funkcjonalnością i wyjątkowym designem. Akumulator o użytkowej pojemności 90 kWh umożliwia zasięg do 418 kilometrów2,3.

– EQV ma bardzo szerokie spektrum zastosowań. Zapewni komfortową przestrzeń, duży zasięg i doskonałe osiągi zarówno rodzinom, które chcą szczególnie zadbać o środowisko, jak i miłośnikom aktywnej rekreacji czy też firmom świadczącym usługi transferu gości np. z hotelu czy lotniska – i to wszystko lokalnie bezemisyjnie – mówi Grzegorz Sawicki, dyrektor sprzedaży Mercedes-Benz Vans w Polsce.

EQV 300: elektryczny i inteligentny

EQV – elektryczny, przestronny van (Średnie zużycie energii: 28,2 kWh/100 km / 100 km; łączna emisja CO2: 0 g / km) 1 – jako drugi po EQC model w rodzinie EQ Mercedes-Benz, ściśle do niego nawiązuje. Debiutuje na rynku w wersji z długim rozstawem osi i dopuszczalną masą całkowitą 3500 kilogramów. Elementem łączącym pojazdy spod znaku EQ jest awangardowa, indywidualna estetyka. Dominantę stanowi czarny grill z chromowanymi żebrami i wyrazista sylwetka pojazdu z profilu. W tym samym stylu utrzymane jest także wnętrze pojazdu.

Elektryczny układ napędowy (eATS) znajduje się na przedniej osi pod dynamicznym frontem. Osiąga maksymalną moc 150 kW (204 KM). Silnik elektryczny, stała przekładnia, układ chłodzenia i elektronika mocy tworzą wysoce zintegrowane, kompaktowe urządzenie. Energia pochodzi z akumulatora litowo-jonowego, zainstalowanego pod podłogą pojazdu. Mercedes-Benz EQV osiąga maksymalny moment obrotowy do 362 Nm. Maksymalna prędkość 160 km / h zapewnia odpowiednie tempo jazdy nawet poza środowiskiem miejskim.

EQV jest wyposażony w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową AC o mocy 11 kW. Umożliwia to ładowanie prądem przemiennym (AC) w domu lub w publicznych stacjach ładowania. EQV ładuje się przez gniazdo CCS, umieszczone w lewym górnym rogu zderzaka. Umożliwia to także ładowanie prądem stałym (DC). Dzięki standardowej maksymalnej mocy ładowania 110 kW na stacji szybkiego ładowania, EQV można naładować w około 45 minut od 10 do 80 procent.

Inteligentny sposób działania EQV sprawia, że akumulator ładuje się również podczas jazdy. Podczas wytracania prędkości lub podczas hamowania mechaniczny ruch obrotowy zamieniany jest w energię elektryczną i służy do ładowania akumulatora wysokiego napięcia (rekuperacji). Kierowca ma duży wpływ na ten proces. Może regulować poziom rekuperacji według potrzeb za pomocą manetek umieszczonych za kierownicą. Nowa funkcja oferuje szczególnie wydajny i komfortowy tryb jazdy: to poziom rekuperacji DAUTO. Zgodnie z hasłem asystenta bezpiecznej jazdy „podążaj naprzód i oszczędzaj energię”, w trybie tym nawigacja i kamera współpracują ze sobą, dostosowując siłę rekuperacji do sytuacji na drodze – w czasie rzeczywistym. Ponadto cztery programy jazdy umożliwiają kierowcy indywidualny wybór między maksymalnym komfortem a maksymalnym zasięgiem.

Umieszczenie akumulatora w podwoziu sprawia, że nie ogranicza on w żaden sposób przestrzeni we wnętrzu EQV. W rezultacie samochód jest w najwyższym stopniu funkcjonalny dla bardzo różnorodnych zastosowań. Na przykład, używany prywatnie, oferuje rodzinom swobodę konfiguracji siedzeń, a jednocześnie możliwość podróżowania pojazdem lokalnie bezemisyjnym. Układ sześciu osobnych foteli sprawdza się z kolei, gdy samochód pracuje jako pojazd do transferu np. gości hotelowych (shuttle van), spełniając wszystkie wymagania wobec ekskluzywnego transportu pasażerskiego, m.in. komfort i wyjątkowo ciche prowadzenie. Dzięki elastycznej instalacji pojedynczych siedzeń lub kanap, EQV można również przekształcić w pojazd 7- lub nawet 8-miejscowy.

Kolejną zaletą są – charakterystycznie dla rodziny EQ – rozbudowane możliwości systemu multimedialnego MBUX. W menu głównym 10,25-calowego wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości umieszczono ikonkę EQ jako centralny punkt dostępu do określonych sekcji i ustawień. Obejmują one m.in.: aktualny poziom ładowania, ustawienie czasu wyjazdu w celu zdalnego zarządzania klimatyzacją oraz wyświetlanie historii przepływu i zużycia energii. Ponadto wyświetlacz multimedialny obsługuje nawigację i funkcje Mercedes me Charge, a także programy jazdy. Jedną z mocnych stron MBUX jest inteligentne sterowanie głosem z rozumieniem potocznej mowy, które jest aktywowane hasłem kluczowym „Hej Mercedes”. Sterowanie głosowe obsługuje wiele funkcji multimedialnych (np. wprowadzanie celu, klimatyzację). MBUX wykorzystuje także swoje zalety poza pojazdem w połączeniu z aplikacją Mercedes me. Z salonu lub biura kierowcy EQV mogą planować swoje miejsca docelowe, wprowadzić godzinę odjazdu i doprowadzić do pożądanej temperatury we wnętrzu.

Nawigacja dzięki Elektrycznej Inteligencji (Electric Intelligence) łączy dane o aktualnym stanie naładowania akumulatora, informacje pogodowe oraz o infrastrukturze ładowania, automatycznie obliczając szybką i wygodną trasę, z małą liczbą koniecznych przystanków na ładowanie i krótkimi czasami ładowania. Aby podróż była wygodniejsza, system podpowiada przede wszystkim stacje szybkiego ładowania.

Mercedes me Charge zapewnia łatwy dostęp do sieci infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w całej Europie. Ładowanie auta można rozpocząć, zatrzymać i opłacić wygodnie za pomocą jednej karty RFID.

EQV będzie produkowany seryjnie w zakładzie w Vitorii w północnej Hiszpanii, gdzie powstają również Klasa V i Mercedes-Benz Vito. Umożliwia to elastyczną i synergiczną produkcję w bezpośredniej korelacji z zamówieniami.

Debiutujący EQV 300 jest dostępny w wersji standardowej lub w linii wyposażenia AVANTGARDE z długim rozstawem osi. Opcjonalnie dostępny jest również pakiet obejmujący elementy wyglądu zewnętrznego (Pakiet stylistyczny wyposażenia nadwozia EQV) oraz wnętrza (Pakiet stylistyczny wyposażenia wnętrza EQV).

EQV jest dostępne już od 333 480 zł (w tym 23% VAT). Cena obejmuje pakiet serwisowy na cztery lata[1], który pokrywa w tym okresie koszty czynności eksploatacyjnych wskazanych w książce serwisowej i zgodnie ze specyfikacjami producenta – a także certyfikat akumulatora Mercedes-Benz do 160 000 km przebiegu lub ośmiu lat[2]. W cenę zakupu wliczone są także zdalne usługi nawigacyjne Mercedes me na okres 36 miesięcy, a także funkcja Mercedes me Charge i roczne członkostwo w Ionity.

Dane techniczne Mercedes-Benz EQV 300

Emisja CO2

0 g/km

Zużycie energii (średnie)1

28,2kWh/100km

Zasięg (łącznie)2,3

418 km

Standard ładowania

CCS

Minimalny czas ładowania przez wallbox lub publiczną stację ładowania (ładowanie prądem zmiennym AC do 11 kW)

< 10 h (0-100 %)

Minimalny czas ładowania na stacji szybkiego ładowania (ładowanie prądem stałym DC do 110 kW)

ok. 45 min (10-80%)

Napęd

na przednie koła

Moc (szczytowa)

150 kW (204 KM)

Moc (ciągła)

70 kW (95KMp)

Maksymalny moment obrotowy

362 Nm

Akumulator

Litowo-jonowa

Pojemność akumulatora (użytkowa)

90 kWh

Pojemność akumulatora (zainstalowana)

100 kWh

Długość

5140 mm, 5370 mm

Rozstaw osi

3200 mm, 3430 mm

Maksymalna prędkość

160 km/h standard, 140 km/h (opcja)

Pojemność bagażnika (maksymalna w zależności od wyposażenia

1030 litrów, 1410 litrów

Dopuszczalna masa całkowita

3500 kg

[1] Zgodnie ze szczegółowymi warunkami pakietu serwisowego dla EQV

[2] Zgodnie ze szczegółowymi warunkami certyfikatu akumulatora Mercedes-Benz dla EQV.