Warszawa,
06
lutego
2020
|
12:37
Europe/Warsaw

Ruszyła III edycja „Girls Go Technology”!

4 lutego w Muzeum Regionalnym w Jaworze Mercedes-Benz Manufacturing Poland zainaugurował III edycję projektu „Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię”. Pierwsze spotkanie przyciągnęło 80 młodych kobiet!

„Girls Go Technology”, to program Mercedes-Benz Manufacturing Poland skierowany do dziewczyn z liceów i techników powiatu jaworskiego i okolic. Powstał w 2018 roku z myślą o tym, by zaszczepiać w młodych kobietach przekonanie, że technologia jest przyjazna i może być doskonałym pomysłem na życie zawodowe.

Girls Go Technology to projekt dwuetapowy. Pierwszy etap pozwala określić predyspozycje oraz talenty uczestniczek. Uczennice z Zespołu Szkół i Placówek im. Wincentego Witosa z Bolkowa, Europejskiego Liceum Ogólnokształcącego ze Zgorzelca oraz Powiatowego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego z Jawora 4 lutego 2020 r. na spotkaniu organizacyjnym zapoznały się z ideą i programem projektu oraz historią marki Mercedes-Benz. Miały także okazję porozmawiać o zawodach przyszłościi swoich talentach ze specjalistkami HR: Martą Kunecką (Mercedes-Benz Manufacturing Poland) i Beatą Wolską (Randstad). Dziewczyny, zainteresowane „oswojeniem” technologii zostaną zaproszone do drugiego etapu projektu. Będzie to cykl 5 spotkań - warsztatów z zakresu technologii przyszłości i sprawnego poruszania się na rynku pracy.

Spotkania będą odbywać się raz w miesiącu od lutego do czerwca 2020.W tym roku uczestniczki poznają m.in. podstawy programowania, zasady bezpieczeństwa w Internecie, narzędzia planowania i generowania pomysłów. Nauczą się, jak napisać biznes plan i w jaki sposób go realizować oraz zapoznają się z metodami autoprezentacji. Warsztaty pozwolą im także przenieść się do wirtualnej rzeczywistości i doświadczyć czym jest VR.

Zarówno statystyki, jak i moje doświadczenia pokazują, że dziewczyny wciąż stronią od nowych technologii, czy studiów technicznych. Wielka szkoda, bo to przecież drzwi do ciekawej i dobrze płatnej pracy, np. w nowoczesnym przemyśle. Sztuczna inteligencja, współpraca ludzi i robotów, wirtualna rzeczywistość – kiedyś science-fiction, dziś to podstawa produkcjiw nowoczesnych fabrykach – mówi dr Ewa Łabno-Falęcka, Dyrektorka Komunikacji Marketingowej i Relacji Zewnętrznych MBMPL. – Naszą ambicją jest przełamywanie stereotypów i przekonanie dziewczyn, że kierunki technologiczne i inżynierskie już dawno przestały być „typowo męską” domeną. To szansa na życiowe spełnienie i zawodowy sukces także dla kobiet – dodaje.

Poprzednie edycje „Girls Go Technology” pokazały, że po programie, średnio ⅓ uczestniczek warsztatów deklaruje chęć kontynuowania nauki po ukończeniu szkoły średniej (choć nie miały takich planów przed rozpoczęciem zajęć), a wiele z nich rozważa podjęcie lepiej płatnej pracy w przemyśle lub zawodach technicznych.

“Girls GO Technology” nie jest jedynym projektem edukacyjnym prowadzony przez Mercedes-Benz Manufacturing Poland. Spółka objęła patronatem klasę mechatronika w Powiatowym Centrum Kształcenia i Zawodowego w Jaworze. Pierwsza klasa ruszyła we wrześniu 2019 r. W ubiegłym roku podpisano także list intencyjny z Zespołem Szkół Samochodowych w Legnicy dotyczący powstania klasy o profilu związanym z budową silników i baterii do samochodów elektrycznych.

Partnerami „Girls GO Technology 2020” są: Siemens Polska, WSSE „INVEST-PARK”, Klaster Edukacyjny Invest in EDU, Stabilis, Randstad.