Stuttgart,
29
maja
2020
|
13:52
Europe/Warsaw

Silniejsza tożsamość, więcej sportu, bardziej indywidualny charakter

Mercedes-AMG systematycznie wzmacnia swoją tożsamość: nowe odmiany E 53 4MATIC+ Coupé i Kabriolet (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 8,9-9,1 l/100 km; emisje CO2 w cyklu łączonym: 204-209 g/km)* zyskały charakterystyczną osłonę chłodnicy AMG z pionowymi poprzeczkami. Dynamicznie stylizowany przedni pas z przestylizowanym zderzakiem i „spłaszczonymi” reflektorami LED podkreślają optyczną szerokość karoserii. Wszechstronnie zmodernizowane wnętrze demonstruje jeszcze mocniejsze więzy z rodziną maszyn AMG. Duże wyświetlacze, nowa kierownica AMG Performance oraz system multimedialny MBUX z funkcjami i widokami AMG kreują charakterystyczną atmosferę sportowego luksusu.

Zelektryfikowany silnik o pojemności 3,0 litrów, z podwójnym doładowaniem – za pomocą klasycznej turbosprężarki i dodatkowej sprężarki elektrycznej, generuje moc 320 kW (435 KM) i maksymalny moment obrotowy 520 Nm. Rozrusznikoalternator EQ Boost na krótko zapewnia dodatkowe 16 kW mocy plus 250 Nm momentu obrotowego, a także zasila pokładową instalację elektryczną 48 V. Odnowione E 53 Coupé i Kabriolet korzystają z przekładni AMG SPEEDSHIFT TCT 9G oraz w pełni aktywnego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Zamawiając pakiet kierowcy AMG, prędkość maksymalną elektronicznie ograniczoną do 250 km/h można zwiększyć do 270 km/h.

Przeprojektowany, efektowny przód, okrągłe końcówki wydechu i nowe kolory

Nowy przedni pas jeszcze mocniej podkreśla przynależność E 53 do rodziny maszyn Mercedes-AMG. Jego kluczowym wyróżnikiem jest charakterystyczna osłona chłodnicy z dwunastoma pionowymi poprzeczkami. Zabiegi stylistyczne sprawiają, że przód wydaje się jeszcze szerszy i w zdecydowany sposób nawiązuje do modeli AMG GT. Elementy takie jak prowadnice powietrza stanowią nie tylko sportowy akcent stylistyczny, ale i korzystnie wpływają na aerodynamikę. Z tyłu uwagę zwracają podwójne, okrągłe końcówki układu wydechowego (srebrne lub czarne). W gamie odcieni karoserii pojawiły się nowe lakiery, w tym matowy niebieski magno zarezerwowany wcześniej dla AMG GT.

Wnętrze wita podróżujących charakterystyczną, sportowo-luksusową aurą z elementami wykończenia z włókien węglowych oraz czerwonymi pasami bezpieczeństwa, a także systemem multimedialnym MBUX. E 53 otrzymuje fotele pokryte syntetyczną skórą ARTICO i mikrofibrą DINAMICA z czerwonymi kontrastowymi przeszyciami, łączące mocne podparcie z wygodą na długich trasach. Na życzenie dostępne są skórzane tapicerki nappa. Jeszcze ściślejsze połączenie człowieka z maszyną zapewnia nowa kierownica AMG Performance. Jej obszycie może być wykonane ze skóry, mikrofibry DINAMICA lub połączenia skóry i mikrofibry, na życzenie z ogrzewaniem wieńca. W obręczy kierownicy znajduje się mata sensoryczna do rozpoznawania dotyku dłoni.

Zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ oraz układ hamulcowy AMG

Opracowane przez inżynierów Mercedes-AMG z Affalterbach zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ zapewnia wysoką zwinność i neutralną charakterystykę prowadzenia. Wielokomorowa technika ze szczególnie sportowym zestrojeniem kolumn i płynną regulacją tłumienia łączy sportową dynamikę jazdy z wysokim poziomem komfortu. Twardsze nastawy, na przykład podczas pokonywania zakrętów i hamowania, skutecznie zmniejszają przechyły nadwozia.

Układ hamulcowy AMG został optymalnie dopasowany do mocy i osiągów E 53: z przodu zastosowano nawiercane krzyżowo i wentylowane tarcze o wymiarach 370 x 36 mm ze stałymi, 4-tłoczkowymi zaciskami i napisem „AMG”, a z tyłu – wewnętrznie wentylowane tarcze o wymiarach 360 x 26 mm z pływającymi zaciskami 1-tłoczkowymi.

Po raz pierwszy dostępny dla modeli 6-cylindrowych: pakiet AMG DYNAMIC PLUS

Dla jeszcze bardziej emocjonujących wrażeń z jazdy: opcjonalny pakiet AMG DYNAMIC PLUS łączy techniczne i wizualne elementy wyposażenia wcześniej zarezerwowane dla modeli V8. Najważniejsze z nich to program jazdy RACE z trybem Drift, dodatkowe przyciski na obszytej mikrofibrą DINAMICA kierownicy, zapewniające łatwy i szybki dostęp do ustawień odpowiedzialnych za dynamikę jazdy, oraz lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe.

Dane techniczne w skrócie:

 

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+

Kabriolet

Silnik

benzynowy 3.0 R6, turbodoładowanie i dodatkowa elektryczna sprężarka

benzynowy 3.0 R6, turbodoładowanie i dodatkowa elektryczna sprężarka

Pojemność skokowa

2999 ccm

2999 ccm

Moc maksymalna

320 kW (435 KM) przy 6100 obr./min

320 kW (435 KM) przy 6100 obr./min

Dodatkowa moc z EQ Boost

16 kW (22 KM)

16 kW (22 KM)

Maksymalny moment obrotowy

520 Nm przy 1800-5800 obr./min

520 Nm przy 1800-5800 obr./min

Dodatkowy moment obr. z EQ Boost

250 Nm

250 Nm

Napęd

napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego

napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego

Przekładnia

AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

Zużycie paliwa, w cyklu łączonym

8,6-8,9 l/100 km*

8,8-9,1 l/100 km*

Emisje CO2, w cyklu łączonym

198-204 g/km

202-209 g/km

Klasa efektywności

D

D

Przyspieszenie 0-100 km/h

4,4 s

4,6 s

Prędkość maksymalna

250 km/h**

250 km/h**

* Podane wartości określono zgodnie z zalecaną metodą pomiarową. Są to wartości CO2 NEDC według Artykułu 2 nr 1 Rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Na ich podstawie obliczono wartości zużycia paliwa.

** Ograniczona elektronicznie, z pakietem kierowcy AMG - 270 km/h