20
listopada
2013
|
01:00
Europe/Warsaw

SLS AMG GT Final Edition - na pożegnanie

Zbliża się wielki finał - SLS AMG GT Final Edition kończy fascynujący rozdział w historii Mercedes-AMG. Ograniczona do 350 sztuk edycja specjalna odzwierciedla niespotykany sukces i unikalny charakter pierwszego auta w pełni zbudowanego przez inżynierów z Affalterbach. Dla klientów to ostatnia szansa na zakup SLS-a. Supersportowy wóz, napędzany 6,2-litrowym silnikiem V8 o mocy 435 kW (591 KM), wyróżnia się wyjątkowym designem i zakresem wyposażenia. Jego dynamikę potęguje wyścigowe ogumienie.

SLS AMG GT Final Edition świętuje swój podwójny debiut podczas imprez w Los Angeles i Tokio, trwających od 20 listopada do 1 grudnia br. Rynkowa premiera modelu odbędzie się w marcu 2014 roku. Supersportowy samochód dostępny będzie zarówno w wersjach Coupé, jak i Roadster; po zbudowaniu 350 sztuk produkcja modelu SLS AMG zostanie zakończona.

- SLS AMG, jako pierwszy model całkowicie zaprojektowany przez AMG, rozpoczął w historii naszej firmy nową erę. Prezentując odmianę Final Edition, oferujemy naszym klientom ostatnie, szczególnie ekskluzywne wcielenie tego supersportowego samochodu. Ospojlerowanie wykonane z włókien węglowych, zoptymalizowana aerodynamika i opcjonalne opony wyścigowe potęgują jego potencjał - mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.
 
Ekskluzywne dodatki karoserii: ospojlerowanie z włókien węglowych

Wizytówką modelu SLS AMG GT Final Edition jest maska silnika z centralnym wlotem powietrza i pokryciem wzorowanym na elementach z włókna węglowego. Z włókna węglowego wykonano przedni spojler oraz tylne skrzydło, nawiązujące do wersji Black Series. Na życzenie zestaw ten można połączyć z matowym, grafitowym lakierem designo magno, zapożyczonym z kolekcjonerskiego modelu SLS AMG GT3 "45th ANNIVERSARY". Aby podkreślić ekskluzywny wyraz limitowanej serii, podpory tylnego spojlera otrzymały lśniące wykończenie w kolorze czarnym.

Nowe, aerodynamicznie ukształtowane elementy karoserii - maska, przedni spojler oraz tylne skrzydło - ograniczają unoszenie w obrębie obu osi. Dodatkowy wlot w pokrywie silnika, podobnie jak w przypadku odmian Black Series i GT3, odpowiada nie tylko za odprowadzenie nadmiaru ciepła z komory silnikowej, ale również za zwiększenie docisku przedniej osi i ograniczenie współczynnika oporu powietrza.

Kute obręcze AMG i specjalne opony Cup

Kute felgi AMG z podwójnymi ramionami dostępne są w dwóch wersjach wykończenia: lśniącej lub matowej. Ich czarny odcień kontrastuje z polakierowanymi na czerwono zaciskami hamulców. Nowe ogumienie wyścigowe Dunlop Sport Maxx Race w rozmiarze 265/35 R 19 (przód) i 295/30 R 20 (tył) dostępne jest na życzenie, bez dopłaty. Zaprojektowano je specjalnie dla Mercedes-AMG.

SLS AMG GT Final Edition może być z powodzeniem wykorzystywany na zamkniętych torach. Zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektroniczną kontrolą tłumienia i programami "Sport" oraz "Sport plus" gwarantuje mu niezrównaną dynamikęjazdy, a wysokoobrotowy silnik V8 AMG zapewnia sprinterskie osiągi. Z pojemności 6,2 litra generuje moc 435 kW (591 KM) przy 6800 obr./min i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4750 obr./min. SLS AMG GT Final Edition przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,7 s, a 200 km/h osiąga w czasie 11,2 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 320 km/h.

Do widlastej "ósemki" perfekcyjnie pasuje 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT z czterema trybami jazdy oraz funkcjami RACE START i podwójnego wysprzęglenia. Swoją emocjonującą naturę SLS AMG prezentuje zwłaszcza w trybie ręcznej zmiany biegów, w którym kolejne przełożenia załączane są jeszcze szybciej i bardziej spontanicznie.

Kabina ze skórzaną tapicerką designo

Nie tylko design i technologia modelu SLS AMG GT Final Edition reprezentują kolekcjonerski standard. Wyrafinowaną atmosferę w kabinie podkreśla skórzana tapicerka designo z diamentowymi przeszyciami w centralnej części foteli i na boczkach drzwi. Z czarną skórą kontrastuje srebrna nić oraz pasy bezpieczeństwa i obszycie dywaników w tym samym kolorze. Elementy wykończenia z włókna węglowego należą do wyposażenia standardowego, a konsolę centralną zdobi zarezerwowana dla limitowanej edycji tabliczka "AMG FINAL EDITION" z numerem danego egzemplarza. Typowe dla Mercedes-AMG przywiązanie do najdrobniejszych detali zdradza tzw. trójwymiarowy szew, czyli pas Alcantary® wszyty ręcznie w skórzane obicie deski rozdzielczej. Alcantara® pokrywa również kierownicę AMG Performance ze srebrnym pasem na godzinie 12 i lśniącymi wstawkami z litego metalu, nawiązującymi do oprawy otworów wentylacyjnych.

Rynkowa premiera modelu SLS AMG GT Final Edition odbędzie się w marcu 2014 roku. Oto przegląd jego cen na rynku niemieckim (z VAT):

• SLS AMG GT Coupé Final Edition   225 505 euro
• SLS AMG GT Roadster Final Edition   233 835 euro

Wybrane elementy z listy opcji AMG:

• obudowy bocznych lusterek i osłona silnika z włókien węglowych
• tylne osłony foteli i listwy progowe z włókien węglowych
• wysokowydajne hamulce węglowo-ceramiczne
• AMG Performance Media
• nagłośnienie przestrzenne Bang & Olufsen BeoSound AMG

Żywa legenda, wspaniały sukces

Coupé, Roadster, GT, Black Series, Electric Drive, wyścigowy wariant GT3, odmiana Final Edition i oficjalny samochód bezpieczeństwa w Mistrzostwach Świata Formuły 1® - od chwili debiutu jesienią 2009 roku Mercedes-Benz SLS AMG doczekał się licznych wcieleń, a z każdym z nich stawał się jeszcze bardziej pożądany.

Jako pierwsze pojawiło się Coupé, które trafiło do sprzedaży wiosną 2010 roku. Rok później do zjawiskowego Gullwinga dołączył Roadster oraz model torowy zaprojektowany dla prywatnych zespołów - SLS AMG GT3. Ten ostatni swoją imponującą formę udowodnił licznymi tytułami w międzynarodowych starciach, takich jak ADAC GT Masters, Mistrzostwa Europy FIA GT3 i Mistrzostwa Świata FIA GT1, czy ponad 100 zwycięstwami w seriach wyścigowych na pięciu kontynentach. Jego znakomite walory potwierdziły też sukcesy w zmaganiach długodystansowych: 12-godzinnym wyścigu Bathurst, a także w 24-godzinnych wyścigach w Dubaju, Barcelonie i na torach Nürburgring oraz Spa-Francorchamps. Tylko w 2013 roku SLS AMG GT3 zdominował "wielki szlem" klasycznych, długodystansowych wyścigów GT3, wygrywając w czterech imprezach z rzędu. Tegoroczny tytuł mistrzowski zdobył również w serii Blancpain Endurance.

Od 2010 roku SLS AMG zapewnia również bezpieczeństwo podczas zmagań Formuły 1; od ponad roku rolę oficjalnego samochodu bezpieczeństwa F1 pełni SLS AMG GT.

W czerwcu 2013 na rynku pojawiły się najmocniejsze warianty modelu: SLS AMG Coupé Black Series o mocy 464 kW (631 KM) oraz SLS AMG Coupé Electric Drive o mocy 552 kW (751 KM).

SLS AMG klasykiem przyszłości

Od chwili premiery Mercedes-Benz SLS AMG zdobył międzynarodowe uznanie i liczne nagrody. Nie tylko z uwagi na charyzmatyczny design czy znakomite właściwości jezdne już teraz uważa się go za klasyka przyszłości. To urodzony samochód marzeń.