12
marca
2010
|
01:00
Europe/Warsaw

SLS AMG i E 63 AMG wygrywają plebiscyt na Sportowe Auto Roku

Mercedes-Benz model SLS AMG współzawodniczył w kategorii „Supersportler Serie“ z jedenastoma innymi konkurentami. 24,5 % czytelników magazynu Auto Bild Sportscars postawiło na skrzydlaka Mercedesa. Wśród silnej stawki 15 pojazdów, w kategorii „Limuzyny seryjne“, model E 63 AMG uzyskał 19,2 % głosów i wygrał swoją klasę po raz drugi z rzędu. Sportowe Auto Roku jest wyłaniane corocznie, w roku 2010 już po raz ósmy.

„Wygrane modeli SLS AMG i E 63 AMG potwierdzają, że klienci lubią nasze auta sportowe. Oba modele ucieleśniają fascynacje i najwyższe spełniane parametry, a czytelnicy Auto Bild Sportscars najwyraźniej także to widzą“, mówi Christoph Jung, strategiczny kierownik projektu SLS AMG odbierając nagrodę w imieniu Mercedes-AMG GmbH.

Model SLS AMG od swojej światowej premiery podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego 2009 we Frankfurcie n. Menem został uhonorowany wieloma znaczącymi wyróżnieniami, ostatnio złotą nagrodą za design Republiki Federalnej Niemiec‘2011. Lista niektórych innych nagród poniżej:

• Samochód Playboya roku 2010 w Polsce
• „red dot design award“
• „iF product design award 2010“
• „Design Award 2010“ (Auto Bild)
• „Plus X Award“
• „Złota kierownica 2009“  (Bild am Sonntag i Auto Bild)
• „Die besten Autos“, kategoria Supersportwagen (auto motor i sport)
• Autonis „Die schönsten Autos“ (auto motor i sport)
• „Auto Trophy 2009“ i „Design Trophy“ (Auto Zeitung)
• „Goldenes Klassik-Lenkrad, Klassiker der Zukunft“ (Auto Bild Klassik)
• „Die sportlichsten Autos 2010“ (sport auto)
• „Internet Auto Award 2010“ (AutoScout24)
• „Beste IAA-Neuheit 2009“ (AutoScout24)
• „TOPauto 2010“ (Motor-Informations-Dienst)
• „GT Car of the Year“ (Top Gear, GB)
• „Best Dream Machine“ (MotorWeek TV’s Drivers’ Choice Award, USA)

Model SLS AMG Mercedes-Benz szczyci się porywającym designem oraz wyborną techniką. Wpisują się w nią aluminiowa karoseria typu spaceframe, umieszczony z przodu wzdłużnie silnik AMG V8 o pojemności 6,2 litra, mocy 420 kW (571 KM) generujący moment obrotowy 650 newtonometrów, pracujący w technologii suchej  miski olejowej, współpracujący z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów umieszczoną w układzie transaxle, oraz sportowe zawieszenie z aluminiowymi podwójnymi wahaczami poprzecznymi. Ta jedyna w swoim rodzaju kombinacja najwyższych osiągnięć techniki gwarantuje dynamikę jazdy na najwyższym poziomie. Na życzenie oferujemy też AMG Keramik zespolony, wysoko sprawny układ hamulcowy oparty na kompozytach ceramicznych.

Charakterystyczne dla E 63 AMG są silne silniki AMG V8 o pojemności 6,2 litra i mocy 386 kW (525 KM) generujące moment obrotowy 630 newtonometrów, sportowa skrzynia siedmiobiegowa AMG SPEEDSHIFT MCT oraz sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektronicznie sterowanym tłumieniem i niezależną osią przednią. Na życzenie dostępny w wersji limuzyny i modelu T (kombi) E 63 AMG wyposażamy także w wysoko sprawny zespolony układ hamulcowy oparty na kompozytach ceramicznych AMG Keramik.