Sprzedaż Mercedes-Benz w lutym: 16,5-proc. wzrost
Mercedes-Benz sprzedał w lutym br. 104 968 aut, osiągając imponujący, 16,5-proc. wzrost. "Utrzymujemy wysokie tempo poprzednich miesięcy" - powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. "I jak wskazuje liczba zamówień na GLA oraz nową Klasę C, oferujemy właściwe produkty we właściwym czasie".
W Europie Mercedes-Benz sprzedał 43 160 samochodów (+6,7 proc.). Istotny wzrost odnotowano między innymi w Wielkiej Brytanii (+9,9 proc.). Na rodzimym, niemieckim rynku do nabywców trafiło 16 539 aut, o 7,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 r.
Mimo niesprzyjającej aury, w USA sprzedaż wzrosła o 2,6 proc., do 22 609 sztuk, a Mercedes-Benz niezmiennie był tam najpopularniejszą marką samochodów premium. To samo dotyczy Japonii, gdzie dostarczono 5059 pojazdów (+53,3 proc.).
Na rynku chińskim sprzedano w lutym 17 596 Mercedesów, aż o 73,6 proc. więcej niż przed rokiem.
Nieustającą popularnością cieszą się kompaktowe modele spod znaku trójramiennej gwiazdy - w minionym miesiącu samochody Klas A, B i CLA znalazły 28 211 nabywców (+27,4 proc.). Producent ze Stuttgartu spodziewa się jeszcze silniejszego wzrostu popytu po rozpoczęciu sprzedaży nowego SUV-a GLA, który debiutuje na europejskim rynku 15 marca br.
Coraz większe jest także zapotrzebowanie na Klasę E - sprzedaż limuzyny i kombi wzrosła w lutym do 16 560 sztuk (+40,8 proc).
Klasa S jest niezmiennie najchętniej kupowaną limuzyną świata. W ubiegłym miesiącu znalazła 6985 nabywców, czyli ponaddwukrotnie więcej niż przed rokiem. Podczas targów w Genewie Mercedes-Benz świętuję premierę kolejnej odmiany Klasy S - coupe, która trafi do dealerów we wrześniu br.
SUV-y Mercedesa jeszcze nigdy nie były tak popularne - w lutym ich sprzedaż osiągnęła poziom 23 465 sztuk (+5,1 proc.). Wyraźny wzrost zanotowała Klasa M (+9,1 proc.) oraz GLK (+5,1 proc.).
Kolejnym impulsem sprzedażowym będzie wprowadzenie Klasy V, którą można już zamawiać, a której rynkowa premiera odbędzie się w czerwcu br.
Na zakup dwuosobowego smarta fortwo zdecydowało się w lutym br. 7366 klientów (luty 2013 r.: 7837). Jego popularność wzrosła przede wszystkim w Chinach (ponad 1300 egzemplarzy, +19,7 proc.). Czytelnicy tamtejszej edycji magazynu "auto motor i sport" uznali go niedawno za "najlepszy mikrosamochód" na rynku - już po raz piąty z rzędu.
Luty 2014 r.* | Zmiana r/r (%) | Styczeń-luty 2014 r.* | Zmiana r/r (%) | |
Mercedes-Benz | 104 968 | +16,5 | 215 753 | +16,6 |
smart | 7 366 | -6,0 | 13 877 | -8,2 |
Mercedes-Benz Cars | 112 334 | +14,7 | 229 630 | +14,8 |
Sprzedaż na poszczególnych rynkach | ||||
Europa | 43 160 | +6,7 | 84 802 | +7,3 |
- w tym Niemcy | 16 539 | +7,9 | 30 458 | +9,3 |
NAFTA | 25 159 | +2,6 | 50 360 | +2,2 |
- w tym USA | 22 609 | +2,6 | 45 213 | +1,5 |
Azja | 32 873 | +54,1 | 72 626 | +49,5 |
- w tym Japonia | 5 059 | +53,3 | 9 117 | +62,4 |
- w tym Chiny | 17 596 | +73,6 | 42 128 | +57,0 |