11
marca
2014
|
01:00
Europe/Warsaw

Sprzedaż Mercedes-Benz w lutym: 16,5-proc. wzrost

Mercedes-Benz sprzedał w lutym br. 104 968 aut, osiągając imponujący, 16,5-proc. wzrost. "Utrzymujemy wysokie tempo poprzednich miesięcy" - powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. "I jak wskazuje liczba zamówień na GLA oraz nową Klasę C, oferujemy właściwe produkty we właściwym czasie".

W Europie Mercedes-Benz sprzedał 43 160 samochodów (+6,7 proc.). Istotny wzrost odnotowano między innymi w Wielkiej Brytanii (+9,9 proc.). Na rodzimym, niemieckim rynku do nabywców trafiło 16 539 aut, o 7,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 r.

Mimo niesprzyjającej aury, w USA sprzedaż wzrosła o 2,6 proc., do 22 609 sztuk, a Mercedes-Benz niezmiennie był tam najpopularniejszą marką samochodów premium. To samo dotyczy Japonii, gdzie dostarczono 5059 pojazdów (+53,3 proc.).
Na rynku chińskim sprzedano w lutym 17 596 Mercedesów, aż o 73,6 proc. więcej niż przed rokiem.

Nieustającą popularnością cieszą się kompaktowe modele spod znaku trójramiennej gwiazdy - w minionym miesiącu samochody Klas A, B i CLA znalazły 28 211 nabywców (+27,4 proc.). Producent ze Stuttgartu spodziewa się jeszcze silniejszego wzrostu popytu po rozpoczęciu sprzedaży nowego SUV-a GLA, który debiutuje na europejskim rynku 15 marca br.

Coraz większe jest także zapotrzebowanie na Klasę E - sprzedaż limuzyny i kombi wzrosła w lutym do 16 560 sztuk (+40,8 proc).

Klasa S jest niezmiennie najchętniej kupowaną limuzyną świata. W ubiegłym miesiącu znalazła 6985 nabywców, czyli ponaddwukrotnie więcej niż przed rokiem. Podczas targów w Genewie Mercedes-Benz świętuję premierę kolejnej odmiany Klasy S - coupe, która trafi do dealerów we wrześniu br.

SUV-y Mercedesa jeszcze nigdy nie były tak popularne - w lutym ich sprzedaż osiągnęła poziom 23 465 sztuk (+5,1 proc.). Wyraźny wzrost zanotowała Klasa M (+9,1 proc.) oraz GLK (+5,1 proc.).

Kolejnym impulsem sprzedażowym będzie wprowadzenie Klasy V, którą można już zamawiać, a której rynkowa premiera odbędzie się w czerwcu br.

Na zakup dwuosobowego smarta fortwo zdecydowało się w lutym br. 7366 klientów (luty 2013 r.: 7837). Jego popularność wzrosła przede wszystkim w Chinach (ponad 1300 egzemplarzy, +19,7 proc.). Czytelnicy tamtejszej edycji magazynu "auto motor i sport" uznali go niedawno za "najlepszy mikrosamochód" na rynku - już po raz piąty z rzędu.

 

Luty 2014 r.*

Zmiana r/r (%)

Styczeń-luty 2014 r.*

Zmiana r/r (%)

Mercedes-Benz

104 968

+16,5

215 753

+16,6

smart

7 366

-6,0

13 877

-8,2

Mercedes-Benz Cars

112 334

+14,7

229 630

+14,8

 

 

 

 

 

Sprzedaż na poszczególnych rynkach

 

 

 

 

Europa

43 160

+6,7

84 802

+7,3

- w tym Niemcy

16 539

+7,9

30 458

+9,3

NAFTA

25 159

+2,6

50 360

+2,2

- w tym USA

22 609

+2,6

45 213

+1,5

Azja

32 873

+54,1

72 626

+49,5

- w tym Japonia

5 059

+53,3

9 117

+62,4

- w tym Chiny

17 596

+73,6

42 128

+57,0