10
czerwca
2014
|
02:00
Europe/Warsaw

Sprzedaż Mercedes-Benz w maju: kolejny dwucyfrowy wzrost

Mercedes-Benz kontynuuje pomyślny trend z minionych miesięcy. W maju br. producent ze Stuttgartu uzyskał kolejny rekord sprzedaży - 134 031 sztuk (+10,4 proc.). Od początku roku klienci na całym świecie kupili rekordową liczbę 641 384 nowych Mercedesów (+14,0 proc.), więcej niż kiedykolwiek wcześniej w porównywalnym okresie.

- W maju br. ustanowiliśmy kolejny rekord sprzedaży, uzyskując dwucyfrowy wzrost - powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. - Pod koniec maja świętowaliśmy międzynarodowy debiut Klasy C Kombi w Bremen. To model, który jest w szczególności adresowany do klientów ze Starego Kontynentu.

W maju br. w Europie na zakup nowego Mercedesa zdecydowało się 60 529 osób (+4,8 proc.). Samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy okazały się szczególnie popularne w Wielkiej Brytanii (10 093 sztuki, +22,3 proc.). W Niemczech Mercedes-Benz sprzedał 21 785 aut (maj 2013 r.: 22 382) i był tam najchętniej wybieraną marką premium.

W USA - największym rynku zbytu niemieckiego producenta - majowa sprzedaż wzrosła o 7,7 proc., do 26 617 sztuk. Dużą popularnością za oceanem cieszyły się zwłaszcza limuzyny Klasy E i S.

Sukcesywnie rośnie sprzedaż Mercedes-Benz w Chinach, gdzie w ubiegłym miesiącu dostarczono 23 011 aut, o 30,1 proc. więcej niż przed rokiem. U tamtejszych dealerów jest już dostępny model CLA. Istotne wzrosty odnotowano również w Korei Południowej (+49,0 proc.), na Tajwanie (+21,8 proc.) oraz w Indiach (+28,3 proc.).

Mercedes-Benz najpopularniejszą marką premium w Polsce w maju br.

W ostatnim miesiącu Mercedes-Benz był najpopularniejszą marką aut premium w Polsce - zarejestrowano tu 621 nowych osobowych Mercedesów, o 12,3 proc. więcej niż przed rokiem (2872 sztuki od stycznia do maja br., +12,5 proc. r/r; źródło danych: PZPM).

Wyniki sprzedaży poszczególnych modeli Mercedes-Benz

Nie słabnie zapotrzebowanie na nowe kompakty spod znaku trójramiennej gwiazdy. W maju br. modele Klasy A, B, CLA i GLA znalazły łącznie 37 895 nabywców, o 19,3 proc. więcej niż przed rokiem. Od początku roku ich sprzedaż wzrosła o 24,5 proc., do 173 318 egzemplarzy.

Dobrą passę kontynuuje Klasa E, która w wersji sedan i kombi trafiła w maju do 22 535 klientów (+24,5 proc.). Popyt na odmiany coupe oraz kabriolet wzrósł w tym czasie o około 30 proc., co czyni je najpopularniejszymi modelami w segmencie.

Największe tempo wzrostu odnotowano w przypadku flagowej Klasy S - 8353 sztuk to niemal dwa raz więcej niż przed rokiem. Niezmiennie, model ten pozostaje najlepiej sprzedającą się luksusową limuzyną na świecie.

W maju br. Mercedes-Benz dostarczył 20 696 egzemplarzy nowej Klasy C (maj 2013 r.: 27 211 sztuk). W połowie miesiąca jej montaż ruszył w drugiej po Bremen fabryce, w East London w RPA, a w ciągu najbliższych tygodni rozpocznie się także w Pekinie oraz w Tuscaloosa. W rezultacie nowa Klasa C jako jedyny model Mercedes-Benz będzie wytwarzana na czterech kontynentach. Odmiana sedan jest oferowana w Europie od marca br., a wariant kombi dołączy do niej we wrześniu.

Nieustająco rośnie sprzedaż SUV-ów Mercedes-Benz (29 846 sztuk w maju br., +16,1 proc. r/r).

W minionym miesiącu na zakup smarta fortwo zdecydowało się 7657 klientów (maj 2013 r.: 8680). W połowie maja 200 smartów fortwo z możliwością błyskawicznego wynajęcia trafiło do Florencji w ramach usługi car2go, dostępnej też w dwóch innych włoskich miastach - w Rzymie i Mediolanie. Włochy to drugi po Niemczech główny rynek zbytu dwuosobowego modelu.