01
sierpnia
2013
|
02:00
Europe/Warsaw

Stacja Mercedes na Powiślu – sukces nowej strategii marketingowej Mercedes-Benz


• Do połowy października Mercedes-Benz będzie obecny w tymczasowym salonie na warszawskim Powiślu
• Mobilni doradcy – po raz pierwszy w akcji
• Połączenie ciekawych wydarzeń kulturalnych i nietuzinkowej gastronomii adresowane głównie do nowych grup Klientów
• 3000 odwiedzających i 80 jazd testowych w ciągu 10 dni
• Do roku 2020 liczba salonów sprzedaży Mercedesa w centrach miast na całym świecie ma zostać podwojona (z obecnych 20)

Od 20 lipca, przez trzy najbliższe miesiące, Mercedes-Benz prezentuje się w Stacji Mercedes - letnim salonie na warszawskim Powiślu. Marka z pełną świadomością wybrała tę lokalizację: zielone tereny Powiśla leżą blisko centrum miasta i szczególnie w lecie należą do ulubionych miejsc spotkań mieszkańców stolicy.

- Nasza koncepcja polega na zbliżeniu się do Klientów. Stacja Mercedes działa dopiero od dziesięciu dni, a odwiedziło nas już ponad 3000 gości. – powiedział Niels Kowollik, prezes Mercedes-Benz Polska. W tym czasie odbyło się ponad 80 jazd testowych różnymi modelami Mercedesa.

Na powierzchni ponad 200 metrów kwadratowych Stacja Mercedes prezentuje m.in. kompaktowe modele Klasy A i CLA. Kawiarnia z tarasem o powierzchni 150 metrów kwadratowych, kącik dla dzieci i przestrzeń wystawowa przeznaczona na wykłady, wernisaże i koncerty są otwarte dla szerokiej publiczności i pozwalają na swobodny kontakt z marką w zielonym otoczeniu Powiśla. Część ekspozycji poświęcono mobilności na dwóch kółkach – w czasie, gdy nasz własny rower przejdzie bezpłatny serwis, można poćwiczyć jazdę na symulatorze i przetestować elektryczny rower smart e-bike. Stacja tętni życiem przez cały tydzień – na każdy dzień tygodnia zarezerwowano inny program wydarzeń. Spotykają się tutaj fani Klasy G, miłośnicy zabytkowej motoryzacji, jest kino samochodowe, odbywają się warsztaty z zakresu designu i architektury. Połączenie nowoczesnej, drewnianej konstrukcji z eventowym charakterem Stacji pozwala na interaktywne doświadczenie marki i jej produktów.

W Stacji Mercedes po raz pierwszy można spotkać mobilnych doradców, którzy służą informacją i pomagają potencjalnym Klientom konfigurować pojazdy oraz umawiać jazdy testowe. Inwestorami Stacji Mercedes są Mercedes-Benz Polska i salon firmowy Mercedes-Benz Warszawa.

Mobilni sprzedawcy i tymczasowe pawilony (Pop-up-Stores) w centrum miast, takie jak Stacja Mercedes w Warszawie, mają pomóc w jeszcze skuteczniejszym dotarciu do potencjalnych Klientów. Działania te należą do zaprezentowanej niedawno strategii marketingu i sprzedaży „Mercedes-Benz 2020 - Best Customer Experience”. Łączy ona innowacyjne podejście do marketingu, sprzedaży i serwisu celem pozyskania nowej grupy docelowej przy jednoczesnym podniesieniu lojalności aktualnych Klientów. 

„Stacja Mercedes w Warszawie należy (obok Hamburga) do pilotażowych projektów Mercedesa. Wybór Warszawy świadczy o tym, że koncern Daimler AG dostrzega dynamiczny rozwój Polski i jej stolicy” – mówi Niels Kowollik.    

Mercedes-Benz jako jeden z pierwszych producentów samochodów otworzył salony w ściśle śródmiejskich lokalizacjach – np. w 1995 roku na paryskich Polach Elizejskich. Obecnie istnieje 20 obiektów reprezentujących markę w centrach miast, takich jak Berlin, Paryż, Mediolan, Nowy Jork, Pekin czy Tokio. Do 2020 roku liczba ta wzrośnie dwukrotnie.