Warszawa,
21
maja
2021
|
12:24
Europe/Warsaw

Światowy Dzień Różnorodności: Mercedes-Benz Polska wspiera różnorodność każdego dnia

21 maja obchodzony jest Światowy Dzień Różnorodności Kulturowej. To dobra okazja, by przypomnieć, jak ważna jest różnorodność, inkluzywność oraz integracja – i kryjące się za tymi pojęciami równe prawa dla wszystkich ludzi, niezależnie od płci, wieku, fizyczności, orientacji seksualnej, narodowości czy wyznania. Różnorodność jest wpisana w DNA Mercedesa od początku istnienia firmy – nazwanej kobiecym imieniem i budowanej zaangażowaniem pracowników z najróżniejszych zakątków świata. Dziś Mercedes-Benz traktuje różnorodność jako jedną z kluczowych wartości swojej kultury organizacyjnej i wspiera ją między innymi poprzez inicjatywę na rzecz kobiet – She's Mercedes – czy też działania zespołu Formuły 1 Mercedes-AMG Petronas.

Różnorodność łączy wszystkich ludzi – a dla Mercedesa nie jest jedynie modnym hasłem. Firma spod znaku trójramiennej gwiazdy stawia na różnorodność oraz integrację swoich pracowników i chce wykorzystywać ich różne doświadczenia, kompetencje oraz perspektywy.

Co roku 21 maja – w Światowym Dniu Różnorodności Kulturowej dla Dialogu i Rozwoju, ustanowionym przez Zgromadzenie Ogólne ONZ – Mercedes-Benz szczególnie mocno promuje różnorodność i integrację. Kluczowa jest tu zmiana perspektywy: postawienie się w roli innych ludzi oraz świadome doświadczanie różnorodności. Dzięki organizowanym kampaniom firma przybliża nowe kultury i postawy swoim pracownikom i pokazuje, jak można je pozytywnie wykorzystać. Doświadczenia Mercedesa wskazują bowiem, że łączenie różnych perspektyw daje najlepsze rezultaty: dla firmy, pracowników oraz dla klientów z całego świata.

Wsparcie różnorodności w Mercedesie nie wynika z odgórnych decyzji zarządu, ale z „żywej” kultury – czego przykładem są aktywności zespołu Formuły 1 Mercedes-AMG Petronas na rzecz walki z rasizmem i dyskryminacją, wspieranie instytucji kultury i artystów z całego świata czy współpraca z fundacją Laureus Sport For Good, działającą w interesie potrzebujących dzieci i młodzieży. Już od 5 lat na całym świecie producent prowadzi inicjatywę „She's Mercedes”, której celem jest większa koncentracja na potrzebach kobiet oraz zwiększenie ich udziału w gronie klientów.

Różnorodność w Mercedesie ma także wymiar lokalny. Udział kobiet wśród pracowników polskiej fabryki producenta silników i baterii w Jaworze wynosi aż 40%. Dla młodych dziewcząt z województwa dolnośląskiego fabryka organizuje warsztaty, których celem jest zainteresowanie w zawodach technicznych bądź studiami na kierunkach nauk ścisłych. Kobiety od lat pełnią też funkcje kierownicze w polskim oddziale Mercedesa – a wśród nich Magdalena Konarska, Wiceprezeska Zarządu i CFO Mercedes-Benz Trucks Polska, dr Ewa Łabno-Falęcka, Head of Corporate Communication and External Affairs Mercedes-Benz Polska, Urszula Reichman, Head of Marketing & Product Management Mercedes-Benz, czy Ewa Makulińska, Procurement & Facility Manager Mercedes-Benz Polska.

Więcej informacji na temat roli kobiet w polskich strukturach i aktywnościach Mercedesa można przeczytaćw załączonej broszurze – zapraszamy do lektury!