Sześć nowych wersji napędowych w gamie Klasy A, B i CLA
Nowe silniki i więcej przyczepności
Stuttgart. Oferta Klasy A, B i CLA wzbogaca się o wyjątkowo oszczędne odmiany z 90-konnym turbodieslem, kolejny wariant BlueEFFICIENCY Edition oraz modele 4MATIC, w tym najmocniejszą w gamie CLA maszynę z Affalterbach - CLA 45 AMG. Zamówienia na nowe wersje już ruszyły; pierwsze egzemplarze pojawią się u dealerów we wrześniu br.
Nowy, bazowy turbodiesel pod maską modeli A 160 CDI oraz B 160 CDI liczy 1,5 litra pojemności i generuje moc 66 kW (90 KM) oraz 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1750-2750 obr./min. Jego średnie zużycie paliwa wynosi, odpowiednio, 3,8 oraz 4,1 l ON/100 km.
Ponadto, lista nowości obejmuje oszczędną odmianę B 180 CDI BlueEFFICIENCY Edition. Zamiast stosowanego dotychczas turbodiesla o pojemności 1,8 litra, pracuje tu jednostka 1,5-litrowa, również o mocy 80 kW (109 KM). Jej średnie zapotrzebowanie na paliwo zostało ograniczone z 4,4 do 4,1 l ON/100 km, a w przypadku wersji BlueEFFICIENCY Edition z aerodynamicznymi dodatkami, obniżonym zawieszeniem i zmodernizowaną przekładnią - do jedynie 3,8 l ON/100 km.
Nowa jest także wersja B 220 4MATIC z napędem na obie osie. Napędza ją
4-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 2 litrów i mocy 135 kW (184 KM). W efekcie Sports Tourer przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 7,5 s, zużywając średnio 6,5 l/100 km.
Dopełnieniem gamy sportowego coupé CLA są odmiany CLA 250 4MATIC oraz CLA 45 AMG. Pierwsza z nich, o mocy 155 kW (211 KM), osiąga prędkość 100 km/h ze startu zatrzymanego w ciągu 6,6 s i rozpędza się maksymalnie do 240 km/h przy średnim zużyciu benzyny 6,4 l/100 km.
Drugą, również zaopatrzoną w inteligentny napęd na obie osie 4MATIC, napędza najmocniejsza produkowana seryjnie 4-cylindrowa jednostka na świecie, o pojemności 2 litrów, mocy 265 kW (360 KM) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednocześnie turbodoładowany silnik imponuje wydajnością - średnio zużywa jedynie 6,9 l/100 km. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h CLA 45 AMG potrzebuje zaledwie 4,6 s. W chwili premiery do sprzedaży trafi także limitowana wersja modelu o nazwie "Edition 1", wyróżniająca się m.in. pakietem Night, czerwonymi akcentami na wlocie powietrza i bocznych lusterkach, grafitowymi pasami AMG po bokach nadwozia, ażurowymi obręczami AMG w kolorze matowej czerni oraz polakierowanymi na czerwono zaciskami hamulców.
Przegląd nowych wersji:
Model | A 160 CDI | B 160 CDI | B 180 CDI BEE** | B 220 4MATIC |
Silnik | R4 | R4 | R4 | R4 |
Przekładnia | 6-biegowa, manualna | 6-biegowa, manualna | 6-biegowa, manualna | 7G-DCT |
Moc maks. | 66 kW | 66 kW | 80 kW | 135 kW |
0-100 km/h | 13,8 s | 14,0 s | 11,6 s | 7,5 s |
Prędkość maks. | 180 km/h | 180 km/h | 190 km/h | 225 km/h |
Cena* | 25 882,50 | 27 310,50 | 28 738,50 | 33 230,75 |
Model | CLA 250 4MATIC | CLA 45 AMG | CLA 45 AMG Edition 1 |
Silnik | R4 | R4 | R4 |
Przekładnia | 7G-DCT | 7-bieg., AMG SPEEDSHIFT DCT | 7-bieg., AMG SPEEDSHIFT DCT |
Moc maks. | 155 kW | 265 kW | 265 kW |
0-100 km/h | 6,6 s | 4,6 s | 4,6 s |
Prędkość maks. | 240 km/h | 250 km/h | 250 km/h |
Cena* | 40 876,50 | 56 078,75 | 63 099,75 |