Stuttgart,
14
października
2020
|
14:05
Europe/Warsaw

Szybko i bez emisji spalin – przejedź „ostatnią milę” hulajnogą Mercedes-Benz

Jako dostawca usług z zakresu mobilności Mercedes-Benz opracowuje zrównoważone koncepcje obejmujące wiele jej aspektów. Nowa rodzina modeli EQ z napędem w 100% elektrycznym sprawia, że marka już dziś trafia w potrzeby szerokiego grona odbiorców – gama tych pojazdów sięga od miejskiego smarta EQ po vana EQV oraz model EQC, który na nowo interpretuje koncepcję SUV-a. Teraz, prezentując hulajnogę elektryczną, Mercedes-Benz idzie o krok dalej i wprowadza na rynek bezemisyjny środek transportu przeznaczony do pokonania kilku ostatnich kilometrów podróży. Mercedes-Benz eScooter został zaprojektowany z myślą o jednym: długowieczności. Wykorzystanie wysokojakościowych komponentów i materiałów pozwala na uzyskanie przebiegu ponad 5000 kilometrów. Niewielka masa własna i intuicyjny mechanizm składania sprawiają, że hulajnoga daje się z łatwością przewozić w bagażniku lub korzystając z transportu publicznego i zdobywa najwyższe oceny za zasięg, bezpieczeństwo oraz design (pod tym adresem można obejrzeć wideoprezentację hulajnogi).

Elektryczna hulajnoga, którą Mercedes-Benz wprowadza na rynek we współpracy ze szwajcarskimi specjalistami od mikromobilności – firmą Micro Mobility Systems AG, jest stylowa, wytrzymała i wygodna. Pozwala producentowi samochodów ze Stuttgartu sprostać potrzebom wielu klientów, poszukujących elastycznych, indywidualnych rozwiązań z zakresu mobilności, szczególnie w transporcie miejskim. Swój potencjał Mercedes-Benz eScooter może zaprezentować na „ostatniej mili” – jak zwykło się nazywać ostatni odcinek podróży, prowadzący na przykład z samochodu czy środka komunikacji publicznej bezpośrednio do miejsca docelowego. Bezemisyjna mikromobilność stanowi istotny element na drodze do przyjaznych miast z inteligentnym miksem ruchu, a tym samym wspiera poprawę jakości powietrza. Poza tym doskonale wpisuje się w nowoczesny miejski styl życia. Korzystając z eScootera, zwłaszcza własnego, kierowca może przez cały czas polegać na przydatnym i poręcznym środku transportu. A ponieważ jest w stanie zabrać go dosłownie wszędzie, w żaden sposób nie obciąża przestrzeni publicznej.

Eleganckie czarne wzornictwo, z oznaczeniami Mercedes-Benz i Micro na kolumnie kierownicy, przemawia do estetów, którzy chcą wyróżnić się z tłumu i korzystać ze starannie przemyślanego produktu. Silnik elektryczny o maksymalnej mocy 500 W pozwala szybko rozpędzić eScooter do 20 km/h – tyle wynosi dopuszczalna prędkość dla takich pojazdów w Niemczech. Akumulator 7,8 Ah zapewnia zasięg do 25 km, pozwalając użytkownikom przemieszczać się nie tylko sprawnie i zwinnie, ale także komfortowo oraz bezpiecznie. Szeroki podest z antypoślizgową powłoką oferuje dużą ilość miejsca na obie stopy. Hulajnoga ma przednie i tylne zawieszenie i jest wyposażona w gumowe koła o średnicy 20 cm, które bez wysiłku radzą sobie z nierównymi nawierzchniami, takimi jak kostka brukowa.

Składaną kolumnę kierownicy można płynnie wyregulować zależnie od wzrostu użytkownika. Do ergonomicznie ukształtowanej kierownicy po prawej stronie przymocowano manetkę przyspieszenia, a po lewej – hamulca. Jest też dzwonek. Centralnie umieszczony wyświetlacz wskazuje aktualną prędkość, poziom naładowania akumulatora oraz tryb jazdy.

Hamulce eScootera składają się z tylnego hamulca bębnowego oraz hamulca nożnego. Przednie i tylne oświetlenie sprawia, że hulajnoga nadaje się do użytku w ruchu drogowym, a boczne światła odblaskowe pozwalają na jazdę o każdej porze – nawet w ciemności.

Dodatkową, przydatną funkcją jest łączność z aplikacją Micro. Mercedes-Benz eScooter łączy się ze smartfonem, który można przymocować do uchwytu na kierownicy, za pośrednictwem Bluetooth®. Aplikacja zapewnia kierowcy dostęp do cennych informacji – dotyczących pokonanej odległości, czasu podróży i stanu naładowania akumulatora, a zintegrowany system nawigacji pokazuje na wyświetlaczu najkrótszą drogę do celu. Ponadto aplikacja pozwala na bezpośrednie zarządzanie różnymi funkcjami, takimi jak oświetlenie czy tryb jazdy eScootera.

Mercedes-Benz eScooter ma intuicyjny mechanizm składania, który można obsługiwać jednym naciśnięciem stopy. Z myślą o wygodnym transporcie składa się również kierownica. Oznacza to, że hulajnoga zmieści się nawet w małym bagażniku i da się ją bez problemu przewieźć każdym środkiem transportu publicznego. Dodatkowym bonusem jest niewielka masa własna – około 13,5 kg.

Przy użyciu standardowego domowego gniazdka hulajnoga ładuje się w ciągu około 3-3,5 godziny, a już po nieco ponad 2 godzinach osiąga 70% stanu naładowania. Mercedes-Benz planuje również oferować połączenie Bluetooth® oraz stację dokującą do bagażnika swoich pojazdów – umożliwi ona ładowanie hulajnogi w trakcie podróży.

Mercedes-Benz eScooter jest dopuszczony do jazdy po drogach publicznych w Niemczech. Hulajnoga spełnia wszystkie niezbędne wymagania, m.in. ma mocowanie tablicy rejestracyjnej, tablicę identyfikacyjną oraz ABE (niemieckie ogólne zezwolenie na eksploatację). Jedyne, co musi uzyskać właściciel, to ustawowe ubezpieczenie OC.

Informacje na temat Micro Mobility Systems

Firma Micro Mobility Systems AG, założona przez Wima Oubotera, stała się znana na całym świecie w latach 90. za sprawą Micro Scootera. Zgodnie z wizją „lepszego miejskiego stylu życia” Micro oferuje dziś ponad 100 różnych produktów z zakresu mobilności – dla dzieci, młodzieży i dorosłych, a w segmencie premium zajmuje pozycję światowego lidera. Gama produktów tej marki obejmuje zarówno popularne hulajnogi dziecięce, jak i stylowe hulajnogi elektryczne oraz najnowszą propozycję – samochód elektryczny Microlino. Więcej informacji można uzyskać na stronie www.micro-mobility.com.

Dane techniczne:

Masa własna: ok. 13,5 kg

Wymiary: 980 mm długości, 1096 mm wysokości; 145 mm szerokości

Wymiary po złożeniu: 928 mm długości, 340 mm wysokości, 145 mm szerokości

Moc silnika: nominalna 250 W, szczytowa 500 W

Akumulator: 7,8 Ah, 280 Wh, ogniwa LG

Zasięg: ok. 25 km

Prędkość maksymalna: 20 km/h

Czas ładowania: 3-3,5 godz.

Rozmiar opon: przód 200 mm, tył 200 mm

Hamulce: 3 (1 z przodu i 2 z tyłu)

Światła: z przodu i z tyłu

Zawieszenie: z przodu i z tyłu

Wyświetlacz: tak

Zatwierdzony do użytku drogowego: tak