25
kwietnia
2013
|
02:00
Europe/Warsaw

Utytułowany bestseller: Fuso Canter świętuje 50. urodziny

Pierwsze wcielenie Fuso Canter zadebiutowało na rynku w marcu 1963 roku. 50 lat i osiem generacji później przebojowy model świętuje okrągłe urodziny z ponad 3,7 mln egzemplarzami sprzedanymi od chwili premiery. Lekka ciężarówka Fuso Canter to wizytówka spółki zależnej koncernu Daimler - Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), oferowana w ponad 150 krajach świata. Fuso Canter na rynek europejski produkowany jest w Portugalii od 1980 roku i cieszy się na Starym Kontynencie stale rosnącą popularnością.

Od ubiegłego roku Fuso Canter dostępny jest w Europie w wersji hybrydowej, która zużywa o 23 proc. mniej paliwa od porównywalnego Cantera, a jej zakup zwraca się w ciągu 3-4 lat.

Niedawno ekonomiczny Fuso Canter Eco Hybrid zdobył nagrodę "Best Energy Efficient Product Award" (najbardziej wydajny energetycznie produkt) podczas wystawy "SEAI Energy Show 2013" (Sustainable Energy Authority of Ireland) w Dublinie. Hybrydowa ciężarówka została także uhonorowana prestiżowym tytułem "Irish Green Commercial of the Year 2013" (zielony samochód użytkowy w Irlandii 2013 roku).

W Japonii Fuso Canter Eco Hybrid na stałe zapisał się w historii motoryzacji dzięki nagrodzie japońskiego samochodu roku ("RJC Car of the Year Award"), przyznanej po raz pierwszy producentowi samochodów użytkowych. Wręczono ją pod koniec 2012 r. podczas konferencji branży motoryzacyjnej "Automotive Researcher's and Journalist's Conference" (RJC).

- Jesteśmy dumni z sukcesów, które Fuso Canter odnosi od ponad pięciu dekad - podkreślił dr Albert Kirchmann, prezes i dyrektor zarządzający MFTBC. - 50 lat historii to dowód zaufania oraz satysfakcji, którymi nasi klienci darzą Fuso Canter, model znany z niewielkiego zużycia paliwa i optymalnych kosztów utrzymania. Jednym z kluczowych elementów strategii wzrostu "FUSO 2015" jest bycie numerem 1 wśród nabywców, zwłaszcza na rodzimym rynku japońskim. Właśnie dlatego naszym głównym zadaniem jest zaoferowanie partnerom biznesowym jak najlepiej dopasowanych produktów, rozwiąząń i usług - dodaje dr Kirchmann. W związku z tym Fuso planuje w tym roku aż 40 rynkowych premier, m.in. nowe wersje produktów i debiuty w nowych segmentach.
Oprócz 50. urodzin Fuso Canter, spółka MFTBC - założona w styczniu 2003 roku - świętuje również 10-lecie działalności i 80. rocznicę marki Fuso, istniejącej od 1932 roku. Pod tym uznanym szyldem MFTBC oferuje szeroką gamę samochodów użytkowych, w tym lekkie ciężarówki Canter i Guts, modele wagi średniej (Fighter) i ciężkiej (Super Great), autobus miejski Aero Star oraz autobus turystyczny Aero Queen.

Krótka charakterstyka Fuso Canter

Pierwsza generacja modelu - Canter T720 z przednim napędem i 2-tonową ładownością - pojawiła się na japońskim rynku w marcu 1963 roku. Od tej pory minęło już ponad pół wieku. Obecnie oferowany Canter ósmej generacji odzwierciedla ciągły rozwój technologiczny modelu. Fuso Canter Eco Hybrid łączy maksymalną wydajność ekonomiczną z przyjaznością środowisku dzięki innowacyjnej technologii hybrydowej i dwusprzęgłowej przekładni DUONIC. Poza rynkami europejskimi model ten będzie sukcesywnie wprowadzany do sprzedaży w innych częściach świata. Od lutego 2013 roku jest dostępny w Australii, na jednym z najważniejszych dla Fuso rynków.


Fuso Canter: kamienie milowe

1963 Pierwsza generacja - Canter T720 z kabiną nad silnikiem i 2-tonową ładownością.
1968 Druga generacja - Canter T90 Wszystkie modele z wydajnym silnikiem. Pierwsza pełna zmiana modelowa.
1973 Trzecia generacja - T20 Gama modelowa wzbogacona o wersje o ładowności 2,5 i 3 ton.
1978 Czwarta generacja Cantera. Nowa gama modelowa, w tym wariant z szeroką kabiną o 3-tonowej ładowności.
1985 Piąta generacja Cantera. Nowy silnik turbo o mocy 130 KM
1991 Milionowy egzemplarz sprzedany w Japonii.
1993 Szósta generacja Cantera. Udoskonalona aerodynamika.
2002 Siódma generacja Cantera. Modernizacja w kierunku zgodności ze światowymi standardami wydajności.
2006 Pierwsza generacja Cantera Eco Hybrid.
2010 Ósma generacja Cantera. Technologia BlueTec i dwusprzęgłowa przekładania DUONIC.
2012 Druga generacja Cantera Eco Hybrid. Zupełnie nowy poziom efektywności dzięki pierwszemu na świecie połączeniu przekładni DUONIC z technologią hybrydową