31
lipca
2014
|
02:00
Europe/Warsaw

W Pekinie rusza produkcja przedłużonej Klasy C. Model wzmacnia portfolio Mercedes-Benz w Chinach

Mercedes-Benz po raz pierwszy zbudował Klasę C z wydłużonym rozstawem osi. W ciągu niespełna 6 miesięcy od uruchomienia produkcji nowej Klasy C w niemieckim Bremen pierwszy egzemplarz jej przedłużonej odmiany zjechał z taśmy zakładów Beijing Benz Automotive Co., Ltd. (BBAC) w Pekinie. Model, który do sprzedaży w Chinach trafi we wrześniu br., stanowi istotny element lokalnego portfolio Mercedes-Benz i kolejny milowy krok w strategii Daimlera dla tamtejszego rynku.

"Klasa C jest podstawą naszego rozwoju w Chinach. Dla poprzedniej generacji był to drugi pod względem wielkości rynek na świecie – sprzedano jej tu ponad 150 tys. sztuk" - mówi Hubertus Troska, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za Chiny. "Teraz czas na następny krok. Opracowana w Chinach, produkowana wyłącznie w Chinach, nowa Klasa C z wydłużonym rozstawem osi ma szansę, by stać się jednym z głównych motorów naszego lokalnego wzrostu".

Frank Deiss, prezes i dyrektor generalny BBAC: "Jeśli uwzględnić produkcję w czterech zakładach na czterech kontynentach, Klasa C jest naszym najbardziej globalnym modelem. Jako element światowej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz, jesteśmy zdeterminowani, by realizować hasło »The best or nothing«. Od zawsze była to siła napędowa naszego wspaniałego sukcesu – i tak samo będzie w przyszłości".

Markus Schäfer, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars ds. produkcji i zarządzania łańcuchem dostaw: "Rozpoczęcie produkcji Klasy C w Pekinie stanowi ostatni element układanki w tworzeniu elastycznej i wydajnej sieci produkcyjnej na czterech kontynentach. Dokonanie tego w mniej niż 6 miesięcy jak do tej pory nie ma sobie równych w segmencie premium".

Globalną produkcję Klasy C – od strategii oprzyrządowania aż o szkolenia międzynarodowego personelu w zakresie jakości produkcji – nadzoruje fabryka w Bremen, pełniąca rolę tzw. wiodących zakładów. W rezultacie Mercedes-Benz od początku zapewnia ten sam, najwyższy standard we wszystkich międzynarodowych wytwórniach. Kompleksowe szkolenia w Niemczech ukończyło już około 500 pracowników zakładów w East London (RPA), Tuscaloosie (USA) i Pekinie (Chiny), którzy później przekazali swoją wiedzę kolegom zatrudnionym na miejscu.

 
Nowa Klasa C z wydłużonym rozstawem osi

Z rozstawem osi wydłużonym o 8 cm (z 284 do 292 cm), przedłużana wersja Klasy C zapewnia pasażerom drugiego rzędu siedzeń najwyższy komfort pod względem ilości miejsca na nogi. Dodatkową wygodę zapewnia możliwość sterowania przednim fotelem pasażera z przodu z tylnej kanapy.

Jednocześnie nowa odmiana Klasy C oferuje maksymalny poziom bezpieczeństwa i najnowsze rozwiązania technologiczne - dość wspomnieć o pełnej gamie układów wspomagających, obejmujących funkcję jazdy półautonomicznej, oraz o innowacyjnym gładziku, który pozwala sterować systemem multimedialnym odręcznym pismem (także w języku chińskim).

Również silniki zasilające nową Klasę C są wytwarzane lokalnie, w BBAC w Pekinie – to zresztą pierwsza w historii Mercedes-Benz wytwórnia jednostek napędowych do osobowych modeli zlokalizowana poza Niemcami.

O Beijing Benz Automotive Co., Ltd. (BBAC)

BBAC, spółka joint venture Daimlera zawiązana przez Daimlera i chińskiego partnera - BAIC Motor – od 2006 roku produkuje osobowe Mercedesy, a od roku 2013 także silniki. W ubiegłym rok z taśm zakładów BBAC zjechało około 120 tys. aut, czyli około jedna czwarta sprzedaży Mercedes-Benz w Chinach. Łącznie, do roku 2015 obaj partnerzy wspólnie zainwestują w BBAC kwotę 4 mld euro, z czego 1 mld przeznaczono już na zwiększenie lokalnych zdolności produkcyjnych samochodów oraz jednostek napędowych.

W efekcie moce produkcyjne BBAC dla Klasy C, E i modelu GLK wzrosną w przyszłym roku ponad dwukrotnie i przekroczą poziom 200 tys. sztuk rocznie. Równocześnie w zakładach ruszy montaż kompaktowego GLA.

4- i 6-cylindrowe silniki Mercedes-Benz wytwarzane w BBAC trafiają do wytwarzanych tam aut osobowych oraz do vanów budowanych przez lokalną spółkę joint venture Fujian Benz Automotive Co., Ltd. (FBAC). Ich linia montażowa została zaprojektowana pod kątem elastyczności – w początkowej fazie zdolności produkcyjne wynoszą 250 tys. jednostek rocznie.

Około 90 mln euro zainwestowano już w uruchomione niedawno centrum badań i rozwoju BBAC. To największy taki ośrodek joint venture Daimlera na świecie, przeprowadzający testy podzespołów, pojazdów, a także procesów produkcji. Docelowo będzie tu pracować około 700 osób zajmujących się badaniami i rozwojem, zarządzaniem jakością oraz procesami zakupowymi.