08
lipca
2011
|
02:00
Europe/Warsaw

Światowa premiera autobusu w Mannheim: Oto nowy Mercedes-Benz Citaro!

  Nowa generacja odnoszącego największe sukcesy autobusu liniowego wszech czasów

  Oficjalna prezentacja calkowicie zmodernizowanego autobusu

  Citaro wyznacza standardy pod względem efektywności ekonomicznej, bezpieczeństwa, komfortu i designu

  Członek zarządu koncernu Daimler, Andreas Renschler: „Oferując nowy model miejskiego autobusu Mercedes-Benz Citaro,  współtworzymy w decydującej mierze przyszłość publicznej komunikacji lokalnej.“

Mannheim/Stuttgart – Sprzedaż ponad 31.000 jednostek Mercedes-Benz Citaro w okresie 13 lat od chwili rozpoczęcia produkcji dowodzi największego sukcesu w dziejach  autobusów liniowych.  Dziś rozpoczyna się następny rozdział tej historii: Na terenie zakładów w Mannheim odbyła się pierwsza prezentacja całkowicie zmodernizowanej wersji autobusu liniowego Mercedes-Benz Citaro, zorganizowana dla przeszło 150 dziennikarzy z Europy. Nowy model Citaro został zademonstrowany przez Andreasa Renschlera, odpowiedzialnego w zarządzie koncernu Daimler AG za spółki Daimler Trucks i Daimler Buses, oraz Hartmuta Schicka, dyrektora Daimler Buses.

„Oferując nowy model autobusu miejskiego Mercedes-Benz Citaro, wspóltworzymy w decydującej mierze przyszłość publicznej komunikacji lokalnej i ponownie dajemy dowód  najwyższych kompetencji koncernu Daimler w dziedzinie produkcji autobusów “, powiedział Andreas Renschler podczas uroczystości w Mannheim. „Nowy Citaro jest przykładem zastosowania bezkompromisowych rozwiązań zapewniających  efektywność ekonomiczną, komfort i bezpieczeństwo, a jego design będzie elementem pozytywnie wyróżniającym się w pejzażu miasta.“

Stylistyka nowego modelu nie pozostawia co do tego żadnych wątpliwości:  Mamy do czynienia z całkowicie  zmodernizowaną konstrukcją, od przednich reflektorów aż po tylne lampy. Wzrok przykuwa przede wszystkim nowa „twarz“ Citaro z dużymi reflektorami w formie migdałów i przednią częścią o zaokrąglonych konturach.  Jaśniejsze kolory wnątrza i spokojne linie uksztaltowania sufitu sprawiają, że wnętrze wygląda bardziej zachęcająco. Dla kierowcy natomiast przewidziano nowy, lekko podniesiony kokpit , z bardziej czytelną i ergonomiczną deską rozdzielczą.

Standardy wyznacza też koncepcja bezpieczeństwa nowego Citaro Mercedes-Benz. Po raz pierwszy w historii autobusów liniowych jest w nim dostępny elektroniczny program stabilizacji jazdy ESP. Unikatowym rozwiązaniem jest również specjalna wersja klatki pochłaniającej energię podczas czołowego zderzenia, a także jeszcze sztywniejsza konstrukcja szkieletu.

Pod względem efektywności ekonomicznej i właściwości ekologicznych nowy Citaro korzysta ze sprawdzonych rozwiązań technologicznych: Od swego poprzednika przejął ekonomiczne i przyjazne dla środowiska silniki wysokoprężne wykorzystujące techniologię BlueTec, spełniające normy emisji spalin Euro V i EEV.

Hartmut Schick, szef Daimler Buses: „W nowym Citaro kryje się nie tylko najnowocześniejsza zaawansowana technologia, lecz także wiele serca i pasji. Jestem przekonany, że pobije on wszelkie rekordy swego poprzednika i też wyznaczy nowe standardy“.

Citaro Story: wyjątkowa historia sukcesu

Mercedes-Benz Citaro jest najbardziej popularnym miejskim autobusem liniowym, którego udziałem jest największy sukces rynkowy wszech czasów. Od rozpoczęcia produkcji w roku 1998 z taśm montażowych zjechało ponad 31.000 egzemplarzy. Eksploatacja tego autobusu na ulicach wszystkich niemal metropolii Europy i poza jej obszarem przyczyniła się do jego popularności na skalę miedzynarodową. Zaprezentowany po raz pierwszy w roku 1997 na kongresie UITP w Stuttgarcie, Citaro odnosi sukces za sukcesem jako miejski i podmiejski autobus liniowy.

Daimler Buses

Spółka Daimler Buses jest czołowym światowym producentem autobusów i podwozi o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej ośmiu ton. W roku 2010 Daimler Buses zatrudniała ogółem 17.134 pracowników na całym globie; w tym samym roku sprzedanych zostało ponad 39.100 autobusów. Oferta produktów pod marką Citaro pokrywa potrzeby transportowe przewoźników  komunikacji miejskiej, podmiejskiej i dalekobieżnej, i sięga od minibusów po autobusy dwupodłogowe, w najrozmaitszych wersjach silników i wyposażenia. Sprzedażą autobusów na rynku europejskim zajmuje się  EvoBus GmbH, spółka-córka należąca w 100 % do koncernu Daimler AG.