08
października
2014
|
02:00
Europe/Warsaw

Wrzesień: Mercedes-Benz najpopularniejszą marką aut premium w Polsce

We wrześniu br. Mercedes-Benz zanotował najlepszy miesięczny wynik sprzedaży w historii firmy – na całym świecie dostarczono 162 746 samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy (+13,8 proc.). Sprzedaż od początku osiągnęła rekordowy poziom blisko 1,2 mln aut, o 12,5 proc. Wyższy niż w analogicznym okresie ub.r. W Polsce Mercedes-Benz kolejny miesiąc z rzędu okazał się najchętniej wybieraną marką samochodów premium.

We wrześniu br. w ręce polskich klientów trafiło 650 nowych, osobowych Mercedesów – to najlepszy rezultat wśród marek premium. Co więcej, producent aut z gwiazdą osiągnął rekordowy na tle konkurencji wzrost sprzedaży – 28,7 proc., był też najczęściej wybierany przez klientów indywidualnych. Od początku roku dostarczono w Polsce 5460 nowych samochodów osobowych Mercedes-Benz, o 19,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. (dane: PZPM).


Wyniki sprzedaży: świat

„W żadnym innym miesiącu nie sprzedaliśmy tyle Mercedesów, co we wrześniu. Równocześnie mamy za sobą najlepszy kwartał w historii firmy. W kolejny wchodzimy z dwucyfrowym wzrostem” – powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. „Motorami naszego wzrostu są modele kompaktowe oraz Klasa S. Wraz z dostępną od września limuzyną S 500 PLUG-IN HYBRID oferujemy klientom ultranowoczesną koncepcję napędu hybrydowego połączoną z innowacjami i komfortem Klasy S. Do 2017 roku wprowadzimy na rynek dziewięć kolejnych modeli PLUG-IN HYBRID, w dalszym stopniu stymulujących naszą sprzedaż”.

Na rynku europejskim Mercedes-Benz dostarczył od początku roku 534 263 samochody (+7,6 proc.). Szczególnie wysokie wzrosty odnotowano w Wielkiej Brytanii (+15,3 proc.) i w Hiszpanii (+26,6 proc.). We wrześniu br. sprzedaż marki w Europie osiągnęła rekordowy poziom 77 548 sztuk (+9,1 proc.). W rodzimych Niemczech od początku roku do klientów trafiło 191 205 nowych Mercedesów – to rezultat zbliżony do zeszłorocznego (+0,1 proc.). Producent ze Stuttgartu wciąż pozostaje tam najpopularniejszą marką aut premium.

W USA, na największym dla Mercedes-Benz rynku na świecie, od początku roku dostarczono rekordową liczbę 233 211 samochodów (+8,4 proc.). Tylko we wrześniu br. nabywcy zza oceanu kupili 27 315 pojazdów niemieckiej marki (+10,6 proc.), co zapewniło jej tytuł rynkowego lidera.

Imponujące wzrosty po raz kolejno zanotowano na rynku azjatyckim. W Chinach tegoroczna sprzedaż osiągnęła już poziom 203 485 aut, o 30,5 proc. wyższy niż przed rokiem. Pozytywny trend obserwuje się również w Korei Południowej, gdzie od stycznia do września br. dostarczono 26 557 pojazdów (+46,7 proc.), oraz w Japonii (43 716 egzemplarzy, +12,9 proc.). W Kraju Kwitnącej Wiśni Mercedes-Benz jest nieprzerwanie najpopularniejszą marką wśród zagranicznych producentów samochodów.

Wyniki sprzedaży: modele

Kompaktowe modele Mercedes-Benz wciąż generują wzrosty sprzedaży. Na całym świecie do klientów trafiło w tym roku 335 190 sztuk Klasy A, B, CLA lub GLA. Pierwszy z rodziny nowych kompaktów z gwiazdą – Klasa B – od chwili premiery w 2011 roku znalazł już ponad 350 tys. nabywców. Od listopada br. w salonach Mercedes-Benz dostępna będzie odnowiona wersja modelu.

Rośnie także popyt na Klasę E – jej sprzedaż wzrosła w tym roku o 12,4 proc., do 260 997 egzemplarzy. Największy, bo blisko 77-proc. wzrost wypracowała w tym czasie przedłużana odmiana Klasy E, oferowana wyłącznie w Chinach.

Klasa S jest niezmiennie liderem w segmencie luksusowych limuzyn – od początku roku trafiła w ręce 75 391 odbiorców (ponad dwukrotny wzrost), a w samym tylko wrześniu znalazła 9501 nabywców (+139,3 proc.).

Swój rynkowy sukces kontynuują SUV-y spod znaku trójramiennej gwiazdy – od stycznia roku ich sprzedaż przekroczyła barierę 250 tys. sztuk, więcej niż kiedykolwiek wcześniej (+6,3 proc.).

Popyt na miejskiego smarta osiągnął od stycznia poziom 66 870 sztuk (styczeń-wrzesień 2013 r.: 73 782 egzemplarze). W listopadzie br. u dealerów debiutuje nowa generacja modelu, która będzie oferowana również w wersji czterodrzwiowej. Równocześnie przybywa miast, w których oferowana jest usługa błyskawicznego wynajmu smarta o nazwie car2go. We wrześniu 200 smartów wyjechało na ulice Kopenhagi, a od października samochody będzie można również wypożyczyć na nowojorskim Brooklynie.