06
września
2016
|
02:00
Europe/Warsaw

Zabytkowe ciężarówki Mercedesa w podróży po Niemczech

• 15. Rajd Tour of Germany wystartował z Muzeum Mercedes-Benz
w Stuttgarcie
• Na czele kolumny stanął Mercedes-Benz LP 333 z 1960 roku
• Patronem wydarzenia jest Matthias Wissmann, szef niemieckiego stowarzyszenia przemysłu motoryzacyjnego VDA

Stuttgart. Historia kołem się toczy: w Niemczech już po raz 15. odbywa się 10-dniowy rajd klasycznych aut użytkowych Tour of Germany, w którym udział bierze około 70 spedytorów i firm transportowych. Mercedesa reprezentuje kilkanaście zabytkowych modeli ciężarówek - najmłodsze z nich skończyły już 30 lat, a najstarsze wyprodukowano jeszcze przed wojną. Historyczny konwój prowadzi Bastian Bernard i jego Mercedes-Benz LP 333 z 1960 roku. Poza ciężarówkami spod znaku trójramiennej gwiazdy, takimi jak samochód skrzyniowy LAK 329 oraz furgon L 319, koncern Daimler reprezentuje też autobus Setra S 9 rocznik 1959.

Rajd Tour of Germany rozpoczął się 1 września w Stuttgarcie, gdzie dokładnie 120 lat temu, w 1896 roku, Gottlieb Daimler ukończył prace nad pierwszym pojazdem ciężarowym w historii. Przed startem zabytkowe pojazdy można było podziwiać w Muzeum Mercedes-Benz, a przy okazji zapoznać się tam z historią użytkowych pojazdów spod znaku trójramiennej gwiazdy.

W piątek o 10 rano ciężarówki wyruszyły ze Stuttgartu do Spiry, czemu towarzyszyło uroczyste pożegnanie wszystkich uczestników rajdu. Jego trasa liczy łącznie 1200 km i biegnie historycznymi szosami na północ Niemiec. Poszczególne etapy odzwierciedlają odcinki kręgosłupa krajowej sieci transportowej - zlokalizowano je przy głównych szlakach handlowych, ważnych zarówno w ujęciu historycznym, jak i współcześnie.

Rajd zakończy się 9 września wielką imprezą w Hamburgu. Poza Mercedesami biorą w nim udział pojazdy innych marek zrzeszonych w niemieckim stowarzyszeniu branży motoryzacyjnej (VDA). Wybrane egzemplarze pojawią się też na zbliżających się targach aut użytkowych w Hanowerze (22-29 września 2016 r.).

Rajd Tour of Germany odbywa się co 2 lata z inicjatywy wydawnictwa ETM oraz firmy spedycyjnej Fehrenkötter. Patronem wyprawy historycznych pojazdów jest szef VDA, Matthias Wissmann. Celem imprezy jest pielęgnacja wizerunku branży aut użytkowych oraz wzajemnego poszanowania użytkowników samochodów osobowych oraz ciężarowych. Ponadto, organizatorzy chcą zwrócić uwagę miłośników motoryzacji i poszerzać wiedzę na temat historii ciężkich pojazdów.