Affalterbach,
18
marca
2022
|
12:56
Europe/Warsaw

Zmodernizowany Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé w wersjach V8 już dostępny do zamawiania

Po wariantach 6-cylindrowych czas na techniczną i wizualną aktualizację wersji V8: Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ oraz Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ są już dostępne w sprzedaży w udoskonalonych odsłonach. Prócz zmian optycznych lifting obejmuje zawieszenie AMG RIDE CONTROL+, które należy do standardowej specyfikacji odmian V8. Po modernizacji klienci mają do wyboru bogatszą gamę detali wyposażenia, dzięki czemu mogą jeszcze skuteczniej dopasować samochód do swoich osobistych wymagań. Dodatkowe możliwości personalizacji zapewnia szersza gama wzorów obręczy, rodzajów tapicerki, wersji wykończenia i odcieni lakierów. Podobnie jak w przypadku pierwszej hybrydy Mercedes-AMG o wysokich osiągach – GT 63 S E PERFORMANCE – ofertę uzupełniają dwie ekskluzywne edycje. Nowe AMG GT 4-drzwiowe Coupé z silnikami V8 już można zamawiać. Ich ceny w Polsce rozpoczynają się od 813 700 zł w przypadku GT 63 4MATIC+ oraz 879 100 zł w przypadku GT 63 S 4MATIC+. Pierwsze samochody pojawią się u dealerów w kwietniu 2022 r.

Na pierwszy rzut oka 8-cylindrowe odmiany AMG GT 4-drzwiowego Coupé po liftingu można rozpoznać po indywidualnie zaprojektowanym przednim pasie, który zadebiutował w nowym topowym wariancie tej serii – GT 63 S E PERFORMANCE. Przód samochodu sprawia wrażenie „wykutego” z jednej bryły i harmonijnie wtapia się w dynamiczną bryłę nadwozia, a przeprowadzone korekty stylistyczne tylko to podkreślają. Zewnętrzne wloty powietrza są szersze i skierowane bardziej do środka samochodu. Za kierowanie strumienia powietrza do chłodnic odpowiadają teraz trzy pionowe żeberka.

„W segmencie 4-drzwiowych coupé Mercedes-AMG GT oferuje idealną równowagę pomiędzy praktycznością na co dzień a sportowym charakterem. Z jednej strony to doskonałe gran turismo dla całej rodziny, a z drugiej – aktualny rekordzista północnej pętli na torze Nürburgring w kategorii samochodów klasy wyższej. Równocześnie GT 63 S świętuje w tym sezonie swój debiut jako najszybszy i najmocniejszy samochód medyczny w historii Formuły 1® – i za sprawą swoich osiągów jest gotowy do zapewnienia szybkiej pomocy w nagłych wypadkach. Jego wszechstronność ma również odzwierciedlenie w szerokiej gamie wersji napędowych. Oprócz 6- i 8-cylindrowych silników do wyboru jest tu pierwsza hybryda AMG z napędem E PERFORMANCE. Żeby jeszcze bardziej zaakcentować nasz profil jako marki aut luksusowych o wysokich osiągach, poszerzyliśmy też możliwości indywidualizacji, oferując naszym klientom jeszcze większy potencjał w zakresie lifestyle’u i ekskluzywności” – podsumował Philipp Schiemer, szef Mercedes-AMG GmbH.

Wraz z liftingiem wersji 6-cylindrowych w palecie pojawiły się dwa nowe kolory nadwozia: niebieski spectral metalik i MANUFAKTUR niebieski spectral magno. Są one dostępne również dla wariantów V8. Nabywcy mają obecnie do wyboru 20 odcieni lakieru, w tym 5 matowych. Wyrazisty design nadwozia można dodatkowo podkreślić, wybierając nowy pakiet AMG Night II lub połączenie pakietów Night i Karbon. Ofertę dla wnętrza wzbogaciły nowe tonacje kolorystyczne oraz elementy wykończenia. Lista opcji obejmuję m.in. kierownicę AMG Performance.

Standardowo montowane zawieszenie AMG RIDE CONTROL+, z bezstopniowo regulowanymi zaworami upustowymi różnicy ciśnienia, w ciągu zaledwie kilku milisekund dostosowuje siłę tłumienia dla każdego koła do sytuacji drogowej. Do wyboru podstawowej charakterystyki służą programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT – od trybu Sport+ służącego do szczególnie dynamicznej jazdy po ustawienie Comfort, zapewniające wyjątkowo harmonijne tłumienie. W ramach modernizacji inżynierowie AMG znacząco zwiększyli rozpiętość pomiędzy sportowym prowadzeniem a komfortem. Wstępne zestrojenie zawieszenia (trzy tryby pracy do wyboru) można regulować niezależnie, osobnym przyciskiem.

Dzięki specjalnej edycji AMG w kolorze AMG green light magno warianty V8 prezentują się z najbardziej sportowej strony. Ekskluzywny odcień kontrastuje z elementami pakietu AMG Night w kolorze czarnym, z błyszczącym wykończeniem, oraz ciemnego chromu, a także z czarnymi naklejkami nad osłonami progów. Muskularny wygląd podkreślają 21-calowe kute obręcze kół AMG z pięcioma podwójnymi ramionami, polakierowane na czarno i zaakcentowane błyszczącym rantem. Dalszą indywidualizację zapewniają opcje w postaci pakietu aerodynamicznego AMG oraz pakietu wykończenia nadwozia Karbon. Dzięki licznym akcentom nawiązującym do świata motorsportu panuje tu zdecydowanie wyścigowa atmosfera. Należą do nich sportowe fotele obszyte tapicerką Exclusive ze skóry nappa w dwukolorowej tonacji (czarny/perłowa szarość) z kontrastowymi, żółtymi przeszyciami lub opcjonalnie fotele AMG Performance, a także elementy ozdobne AMG pokryte lakierem fortepianowym albo, opcjonalnie, wykończone włóknem węglowym. Status ekskluzywnej edycji podkreślają emblemat Edition w kabinie oraz listwy progowe podświetlane na zielony kolor, dopasowany do odcienia nadwozia.

Na życzenie 8-cylindrowe warianty AMG GT 4-drzwiowego Coupé są dostępne w luksusowej edycji specjalnej AMG z lakierem czerwień rubelitu metalik. Jej specyfikacja obejmuje m.in. chromowane dodatki nadwozia oraz 21-calowe kute felgi AMG z pięcioma podwójnymi ramionami, lakierowane na srebrny kolor z lśniącym wykończeniem. Opcjonalnie dostępne indywidualne fotele z konsolą biznesową z tyłu uzupełniają doskonałe osiągi o wyjątkowo luksusowe warunki podróży – pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się wówczas wyjątkowym komfortem i zyskują łatwy dostęp do kompleksowych funkcji informacyjno-rozrywkowych. Tapicerka Exclusive ze skóry nappa (szarość neva/czarna) oraz elementy ozdobne wykończone szarym drewnem jesionowym o otwartych porach nadają wnętrzu szczególnie indywidualny wygląd. Również charakterystyczna dla AMG kierownica MANUFAKTUR jest tu wykończona dwukolorową, delikatną skórą nappa.

Marka MANUFAKTUR oznacza w Mercedes-Benz najwyższy stopień indywidualności i luksusu – za sprawą starannie wyselekcjonowanych materiałów, nierzadko obrabianych metodami ręcznego rzemiosła. W przypadku AMG GT 4-drzwiowego Coupé gama MANUFAKTUR obejmuje m.in. ekskluzywne odcienie lakieru i wysokiej jakości elementy wykończenia kabiny. Od liftingu odmian z 6-cylindrowymi silnikami w połowie ubiegłego roku paleta dodatkowych kolorów w portfolio AMG GT wzrosła do kilkunastu specjalnych lakierów MANUFAKTUR, w tym dwie nowości: MANUFAKTUR miedziany pomarańczowy magno oraz MANUFAKTUR złoto Kalahari magno. Wyczynową naturę 4-drzwiowego coupé można dodatkowo podkreślić, zamawiając sportowe pasy AMG w trzech różnych kolorach. We wnętrzu oferta MANUFAKTUR obejmuje szereg dodatkowych opcji skórzanej tapicerki nappa Exclusive z diamentowymi przeszyciami, a także dwukolorową kierownicę AMG Performance oraz dywaniki AMG z długim włosiem i haftowanym napisem AMG.

Dane techniczne w skrócie:

 

Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+

Cena od

813 700 zł

879 100 zł

Dopłata do specjalnej edycji AMG w kolorze czerwieni rubelitu met.

86 037 zł

79 827 zł

Dopłata do specjalnej edycji AMG w kolorze green light magno

109 522 zł

103 312 zł

Silnik

4.0 V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem

4.0 V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem

Pojemność skokowa

3982 ccm

3982 ccm

Moc maksymalna

430 kW (585 KM) przy 5500-6500 obr./min

470 kW (639 KM) przy 5500-6500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

800 Nm przy 2350-5000 obr./min

900 Nm przy 2500-4500 obr./min

Układ napędowy

napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmienną dystrybucją momentu obrotowego

napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmienną dystrybucją momentu obrotowego i trybem Drift

Przekładnia

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym

12,5-13,5 l/100 km

 

13,0-13,5 l/100 km

Emisje CO2 w cyklu mieszanym

284-308 g/km

295-308 g/km

Przyspieszenie 0-100 km/h

3,4 s

3,2 s

Prędkość maksymalna

310 km/h

315 km/h

Masa własna (EC)

2105 kg

2135 kg