Stuttgart / Groß-Umstadt ,
11
stycznia
2017
|
16:43
Europe/Warsaw

Znak jakości „DLG-anerkannt 2016“ dla Arocsa

Najwyższa ocena w teście transportowym DLG PowerMix potwierdza znakomitą przydatność jako ciągnik rolniczy

W skrócie

Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4x4 we wszystkich kategoriach wymagającego testu transportowego DLG PowerMix przeprowadzonego przez organizację Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft (DLG) wykazał najniższe wartości zużycia paliwa, jakie kiedykolwiek uzyskano w tej procedurze testowej.

 

  • Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4x4z najniższymi wartościami zużycia paliwa we wszystkich kategoriach testu transportowego DLG PowerMix przeprowadzonego przez organizację Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft (DLG)
  • Najwyższe kwalifikacje jako ciągnik i pojazd transportowy w rolnictwie
  • Wyposażenie rolnicze pochodzi od firmy Harald Bruhns GmbH

Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4x4 we wszystkich kategoriach wymagającego testu transportowego DLG PowerMix przeprowadzonego przez organizację Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft (DLG) wykazał najniższe wartości zużycia paliwa, jakie kiedykolwiek uzyskano w tej procedurze testowej. Z tego powodu po trudnym, bo ukierunkowanym ściśle na rolniczą praktykę teście przyznano mu renomowany znak jakości „DLG-anerkannt 2016“. Podczas realizacji zarówno lekkich, jak i ciężkich zadań transportowych w rolnictwie pojazd z gwiazdą zużył nawet o 23 procent mniej paliwa w porównaniu ze średnim zużyciem paliwa wszystkich pojazdów i ciągników, które do tej pory poddane zostały procedurze testowej DLG PowerMix. Innymi słowy: Arocs 2051 AK 4x4 zdecydowanie zwyciężył w teście pod względem wydajności paliwowej oraz całkowitego bilansu energetycznego.

Napęd od wału odbioru mocy (WOM) Mercedesa Arocsa 2051 AK 4x4 również zapunktował w teście DLG PowerMix. Na stanowisku do badania WOM napęd ten wykazał bardzo wysoką sprawność, wynoszącą aż 90 procent. Bardzo niskie wartości zużycia paliwa oraz wysoką sprawność WOM szczegółowo udokumentowano w sporządzonym przez DLG raporcie z badania o numerze 6416.

Gotowy do zastosowań w rolnictwie: wyposażenie pojazdu przeznaczonego do testu PowerMix

Przetestowany przez DLG Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4x4 bazuje na przystosowanym do eksploatacji terenowej ciągniku z 12,8-litrowym, wysokoprężnym silnikiem OM 471 Euro VI o maks. mocy 375 kW/510 KM osiąganej już przy 1800 obr/min.

Do testu transportowego DLG PowerMix pojazd Mercedesa przystąpił z bogatym wyposażeniem rolniczym od autoryzowanego partnera w zakresie modyfikacji – firmy Harald Bruhns GmbH. Wyposażenie to obejmuje tylny WOM o prędkości obrotowej 1000 obr/min, układ hydrauliczny Load Sensing, osiem złączy hydraulicznych z tyłu, cztery sterowniki hydrauliczne do obsługi sprzętu rolniczego oraz terminal ISOBUS. Specyficzne dla branży rolniczej wyposażenie uzupełniają rozmaite sprzęgi przyczepowe i reflektory robocze, kamera cofania, a także nieuszkadzające podłoża, szerokie opony Terra o rozmiarze 560/60 R 22,5 na osi przedniej oraz 750/45 R 22,5 na osi tylnej.

Najwyższa lokata dla Arocsa za skrajnie niskie jednostkowe zużycie paliwa

Arocs 2051 AK 4x4 z wymaganą przez DLG 24-tonową przyczepą trójosiową świetnie sprawdził się w teście PowerMix w kategoriach „lekka i ciężka praca transportowa“ podczas jazd testowych z prędkością 40, 50 i 60 km/h, uzyskując najkorzystniejsze jednostkowe zużycie paliwa.

Znakomity wynik w teście transportowym DLG PowerMix potwierdza, że Mercedes-Benz Arocs 2051 AK 4x4 stanowi niezwykle ekonomiczne rozwiązanie we wszystkich zadaniach przewozowych w rolnictwie, którego całkowity bilans energetyczny nawet z szerokimi oponami jest wyraźnie lepszy niż w przypadku standardowego ciągnika rolniczego.

Test transportowy DLG PowerMix: uznana w całej Europie procedura testowa

Coraz większe dystanse transportowe, rosnące wielkości gospodarstw rolnych oraz zwiększające się odległości między gospodarstwem a polami uprawnymi sprawiają, że w codziennej działalności rolniczej coraz większe znaczenie zyskują takie czynniki jak zużycie paliwa i pojemność ładunkowa. Test transportowy DLG PowerMix stanowi tu od wielu lat uznaną w całej Europie procedurę testową. Ta przeprowadzana według niezależnych, jednolicie ustalonych kryteriów badania i oceny, ustandaryzowana procedura testowa definiuje osiągi oraz jednostkowe zużycie paliwa pojazdów używanych w rolnictwie pod pełnym i częściowym obciążeniem – i to bardzo dokładnie, w gramach na kilowatogodzinę. W rezultacie otrzymuje się naukowo udokumentowane, obiektywne i reprodukowalne wyniki pomiarów. Kompletne wyniki pomiarów udostępniane są do wglądu i pobrania na stronie internetowej DLG, a także w aplikacji mobilnej DLG PowerMix. Umożliwia to rolnikom oraz przedsiębiorstwom świadczącym usługi dla rolnictwa bezpośrednie porównywanie pojazdów przy zastosowaniu indywidualnej wagi rozmaitych warunków eksploatacyjnych w danej firmie.

Test transportowy PowerMix przeprowadzany jest na wniosek producentów przez DLG (Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft) – najważniejsze zrzeszenie rolnicze w Niemczech. Procedura testowa realizowana jest w standaryzowanych warunkach eksploatacyjnych i przewiduje ustalenie sprawności wału odbioru mocy oraz wydajności paliwowej podczas jazdy drogowej.